English

رییس کمیته خودروی مجلس در گفتگو با موج مطرح کرد

محدودیت واردات تا تغییر شرایط پابرجاست/ اتخاذ سیاست های جدید برای جایگزینی خودروهای فرسوده

ولی ملکی گفت: سیاست ممنوعیت واردات خودرو همچون سایر اقلام ممنوع تا تغییر شرایط اقتصادی کشور برای حمایت از اقتصاد داخلی ادامه خواهد یافت.

محدودیت واردات تا تغییر شرایط پابرجاست/ اتخاذ سیاست های جدید برای جایگزینی خودروهای فرسوده

رییس کمیته خودروی مجلس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج درباره مدت زمان ادامه ممنوعیت واردات خودروی خارجی گفت:  سیاست دولت برای مقابله با خروج ارز و حمایت از تولید داخلی تنها محدود به خودرو نیست و برای 1400 قلم کالا ممنوعیت واردات اعمال شده  و تا زمانی که ضرورت داشته باشد و شرایط اقتصادی کشور تغییر نکند، این محدودیت ها پابرجا خواهد ماند.

ولی ملکی با اشاره به اینکه پیش از این به ازای واردات هر خودروی وارداتی 4 خودروی فرسوده از رده خارج می شد، افزود: در حال حاضر به دلیل اینکه جایگزینی خودروهای فرسوده از محل واردات خودرو انجام نمی شود، دولت باید سیاست های جدیدی برای جایگزینی خودروهای فرسوده اعمال کند.

او در پاسخ به این سوال که با افزایش قیمت خودرو و ممنوعیت واردات، آیا شورای رقابت به قیمت گذاری خودروهای بالای 50 میلیون تومان ورود خواهد کرد، اظهار کرد: وقتی شورای رقابت می تواند به قیمت گذاری خودروها ورود کند که تقاضا برای آن محصول بالا باشد و بازاری انحصاری به وجود آمده باشد.

ملکی درباره افزایش ناگهانی قیمت خودروی ساندرو نیز تصریح کرد: در حال حاضر محصولی مانند ساندرو کمتر از 1 درصد نیاز جامعه را تامین می کند که سهم بالای از بازار خودرو نیست به همین دلیل ضرورتی برای ورود شورای رقابت به قیمت گذاری این خودرو نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه