English

باستانی:

نرخ تورم در ۵ ماه آینده غیر قابل مهار می شود

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشدار داد اگر دولت از عهده ارتقا ارزش پول ملی بر نیاید، نرخ تورم در چند ماه آینده غیر قابل مهار می شود.

نرخ تورم در 5 ماه آینده غیر قابل مهار می شود

به گزارش خبرگزاری موج، نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس به افزایش نرخ تورم در چند ماه آینده خبر داد.

دولت نمی تواند نرخ تورم را بر اساس کاهش ارزش پول ملی اعلام کند

سعید باستانی با اشاره به اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه و سالانه اظهار داشت: دولت باید بر اساس نرخ مصوب دلار، نرخ تورم را اعلام کند از آنجایی که نرخ دلار 4 هزار و 200 تومان مصوب شده است بنابراین دولت نمی تواند نرخ تورم را بر اساس کاهش ارزش پول ملی اعلام کند. عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: دولت چنین استدلال می کند که برای واردات سویا ارز 4 هزار و 200 تومان اختصاص می دهد بنابراین نرخ تورم را باید با همین عدد  تعیین کند؛ اما واقعیت جامعه با استدلال دولت همخوانی ندارد.

نرخ تورم

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه واقعیت بازار نرخ دیگری از تورم را منعکس می کند، بیان داشت: در واقع نرخ تورم 2 رقم دارد، نرخ دولتی و نرخ واقعی، نرخ واقعی ناشی از تلاطم بازار است و نرخ دولتی بر پایه نرخ مصوب دلار است.

هیج کجای دنیا دو نرخ تورم را نمی پذیرد/ دلار 4200 تومانی منطبق بر واقعیت بازار نیست

وی تاکید کرد: از آنجایی که هیج کجای دنیا دو نرخ تورم را نمی پذیرد دولت نمی تواند دو نرخ تورم واقعی و دولتی را ارائه کند، به همین جهت نرخ تورم را با دلار 4 هزار و 200 تومان اعلام می کند که منطبق بر واقعیت بازار نیست. باستانی نسبت به نرخ تورم در چند ماه آینده هشدار دارد و  گفت: اگر دولت نتواند نرخ تورم را بر پایه ارزش پول ملی مدیریت کند، این نرخ تشدید می شود و در نهایت ناچار خواهیم بود نرخ تورم را بر اساس شرایط واقعی و بی توجه به دلار 4 هزار و 200 تومان اعلام کنیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر نرخ تورم دو رقمی است و اگر همین شرایط تدوام پیدا کند ظرف مدت 5 ماه نرخ تورم غیر قابل مهار می شود با این حال امید است که دولت وضعیت ارزش پول ملی را به شرایط قبل برگرداند و نرخ تورم را مهار کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی