English

چغندر در سقز بصورت مکانیزه کشت می شود

معاون وزیرجهاد کشاورزی امروز برای پروژه کشت مکانیزه چغندر به سنندج رفت.

چغندر در سقز بصورت مکانیزه کشت می شود

 

به گزارش خبرگزاری موج، معاون امور زراعی وزیر جهاد کشاورزی ،مشاور وزیر ، مجری کشوری طرح چغندرقند،  و مجری طرح دانه های روغنی کشور، معاون پشتیبانی سازمان تحقیقات کشور با مشایعت برخی مسئولان کردستان امروز شنبه از پایگاه نوآوری اقلیم سرد کردستان واقع در روستای در ۴۵ کیلومتری شهر سنندج بازدید  کردند.

از دیگر برنامه های سفر مسئولان مذکور شرکت در مراسم آغاز اجرای طرح کشت نشائی مکانیزه چغندر قند در شهرستان سقز است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت در بازدید از پایگاه نوآوری اقلیم سرد کردستان گفت: بی شک اجرای موفق پروژه ایران - ایکاردا در دیم زارهای کشورمان می تواند نقش مهم وموثری در بهبود تولیدات کشاورزی داشته باشد.

عباس کشاورز با اشاره به اینکه پروژه ایران - ایکاردا در راستای تامین امنیت غذایی کشور در بخش غلات از جمله گندم و نخود در تعدادی از استان های کشور درحال اجرا است، بیان کرد: این پروژه به منظور افزایش ۲۵ درصدی محصولات غلات محور و حبوبات محور در دوره ای پنج ساله تعریف شده است.

دستور کار کشت چغندر با مصرف بهینه آب 

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم در مراسم آغاز اجرای طرح کشت مکانیزه چغندرقند در شهرستان سقز گفت: جهاد کشاورزی کاهش سطح کشت محصولات آب بر در کنار حفظ میزان تولید را دنبال می کند.

خالد جعفری با اشاره به اینکه کشت چغندرقند دراستای استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی این استان در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرد: برای نخستین بار کشت مکانیزه نشائی این محصول در استان و درشهرستان سقز انجام می شود.

وی بیان کرد: سال گذشته به طور آزمایشی ۱۲ هکتار به کشت این محصول دراستان اختصاص یافت و ما به دنبال افزایش این سطح به ۵۰ هکتار هستیم.

وی با اشاره به اینکه نشاهای چقندرقند به طور رایگان در اختیار کشاورزان شهرستان سقز قرار داده شده است، اضافه کرد: برای اجرای این طرح حدود ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

جعفری تهیه نهاده ها، کودهای شیمیایی، ترغیب بهره برداران به سمت کشت کلزا را از دیگر محورهای حمایتی جهاد کشاورزی از بهره برداران چغندرکار در این استان ذکر کرد و افزود: مهمترین هدف از طرح های حمایتی کشت چغندر قند کاهش سطح کشت در کنار افزایش میزان تولید است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه