English

زمان اولین پرواز تهران-سلیمانیه مشخص شد

پس از تعلیق پروازهای تهران به کردستان عراق در نتیجه برگزاری رفراندم در این منطقه، زمان اولین پرواز میان تهران و سلیمانیه اعلام شد.

زمان اولین پرواز تهران-سلیمانیه مشخص شد

به گزارش خبرگزاری موج، فرودگاه بین المللی سلیمانیه عراق در بیانیه ای اعلام کرد شرکت هواپیمایی ماهان ایران لیست خود را به این فرودگاه فرستاده است و اولین پرواز میان سلیمانیه و تهران 10 ژوئن خواهد بود.

در این بیانیه آمده است:پروازهای میان این دو فرودگاه دو پرواز در هفته خواهد بود.

به گزارش ایسنا،‌ پس از برگزاری همه پرسی در 25 سپتامبر 2017 در اقلیم کردستان عراق به درخواست دولت فدرال عراق تمام پروازهای تهران به اربیل و سلیمانیه به حالت تعویق درآمد.

 ناظم دباغ، نماینده اقلیم کردستان عراق در تهران ششم اردیبهشت سال جاری اعلام کرد که شرکت‌های گردشگری سلیمانیه و ایران مصوبه‌ای صادر کردند که به موجب آن پروازهای تهران– سلیمانیه از سرگرفته می‌شود و از سرگیری این پروازها نیازمند برخی مقدمات است که احتمال دارد یک هفته طول بکشد.

مرتضی عبادی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل نیز روز سه شنبه 28فروردین اعلام کرد: خطوط پروازی تهران به اربیل که مدتی قبل با انسداد خطوط هوایی اقلیم توسط بغداد متوقف شد از روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه از سرگرفته می‌شود.  خطوط هوایی تهران- اربیل فعلا با دو پرواز در روزهای سه شنبه و جمعه در هفته آغاز و برای افزایش آن تلاش خواهد شد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل از سرگیری پروازها بین اربیل و تهران را در افزایش همکاری‌های فی مابین و تعامل تجار وبازرگانان  و همچنین رونق گردشگری موثر دانست.

بر اساس این گزارش، وی روز سه شنبه 12دی 96 نیز در اطلاعیه اعلام کرده بود: نظر به رایزنی‌های معمول با دولت جمهوری عراق، فعالیت مرزهای رسمی تمرچین در پیرانشهر و پرویزخان در قصرشیرین با اربیل و سلیمانیه که از مدتی قبل بنا به  درخواست رسمی دولت آن کشور متوقف شده بود، از روز سه‌شنبه تاریخ ۱۲دی از سرگرفته و علاوه بر تردد مسافرین، مبادلات تجاری و بازرگانی  در این گذرگاه‌ها انجام خواهد پذیرفت.

نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان ضمن ابراز خرسندی از سرگیری پروازهای تهران ـ اربیل، گفت: اقلیم کردستان روابط خوبی با همسایگان دارد و از شروع به کار دوباره پروازهای تهران ـ اربیل استقبال می‌کند.

هم‌چنین مرحمت سلیمان نژاد، مدیر گمرک تمرچین پیرانشهردی پیش از این با بیان این‌که مرز تمرچین از هر دو طرف باز بوده خاطرنشان کرد: از امروز تمام فعالیت های گمرکی پایانه مرزی تمرچین همزمان با بازگشایی رسمی این مرز از سرگرفته  و به روال عادی باز می گردد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه