English

واکنش مقامات اقلیم کردستان عراق به سخنان محسن رضایی؛

کردستان دخالت در اعتراضات اخیر ایران را رد کرد

نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق اظهارات دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره دخالت این اقلیم در اعتراض‌های هفته اخیر در ایران را رد کرد.

کردستان دخالت در اعتراضات اخیر ایران را رد کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه رووداو، نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان در یک نشست خبری با ملا بختیار، از مسوولان اتحادیه میهنی کردستان عراق در رابطه با اظهارات محسن رضایی دبیر  مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متهم کردن اربیل به دست داشتن در اعتراضات اخیر ایران یک اتهام کمدی است و ما در امور داخلی ایران دخالت نمی‌کنیم. ایران همسایه ماست و تلاش می‌کنیم روابط‌مان را با آن تقویت کنیم.

هم‌چنین بر اساس گزارش پایگاه خبری عکس‌السیر، سفین دزی، سخنگوی رسمی دولت اقلیم کردستان عراق در واکنش به سخنان اخیر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام کشورمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که خبرگزاری‌های ایران اتهامات باطلی از زبان محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران علیه اقلیم کردستان منتشر کردند.

سخنگوی اقلیم کردستان در این بیانیه با تاکید بر اینکه اقلیم کردستان همیشه ثابت کرده که عامل امنیت و ثبات در منطقه است و اجازه نخواهد داد که عامل هرج و مرج و بی‌ثباتی در کشورهای همسایه باشد، گفت: ما این اتهامات جعلی، باطل و دور از حقیقت را با قاطعیت رد می‌کنیم و چنین اظهاراتی هیچ خدمتی به روابط همسایگی میان اقلیم و جمهوری اسلامی ایران نخواهد کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  در نشستی خبری در ارتباط با بررسی‌های انجام شده درباره علت وقوع حوادث اخیر ایران گفته است: چند ماه پیش در اربیل جلسه‌ای توسط رئیس میز ایران در سی‌آی‌ای و رئیس دفتر پسر صدام و برادر زن صدام با نماینده‌ای از عربستانی‌ها و نماینده منافقین تشکیل شد. آن‌ها تاریخ عملیات را اواخر آذرماه در نظر گرفتند که با استفاده از فضای مجازی کارشان را شروع کنند و تا بهمن به زعم خود کار نظام را تمام کنند. اسم پروژه را استراتژی همگرایی نتیجه‌بخش گذاشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی