English

قیمت جهانی نفت بازهم کاهش یافت

قیمت جهانی نفت در ادامه روند نزولی خود، امروز نیز کاهش یافت.

قیمت جهانی نفت بازهم کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری موج، قیمت جهانی نفت به دلیل افزایش تولید نفت آمریکا و احتمال افزایش تولید اوپک، بازهم کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا پس از کاهش حدودا 2 درصدی در جلسه قبل، امروز با 16 سنت افت به 66 دلار و 88 سنت رسید. قیمت نفت برنت هم که دیروز تغییر محدودی را تجربه کرده بود، امروز با 9 سنت کاهش به 77 دلار و 47 سنت رسید.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا از ابتدای هفته جاری تاکنون 1.5 درصد کاهش داشته در حالی که در هفته گذشته نیز حدود 5 درصد افت داشته است. اما نفت برنت از ابتدای هفته 1.3 درصد رشد داشته و این مسئله موجب افزایش شکاف قیمت بین این دو شاخص نفتی شده است.

آمارهای جدید اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد، میزان تولید نفت خام این کشور در ماه مارس با 215 هزار بشکه افزایش به رکورد 10.47 میلیون بشکه رسیده است.

تونی نونان، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «تولید نفت آمریکا در حال افزایش است. نکته مهم اینجاست که شکاف قیمت بین نفت خام آمریکا و نفت برنت نیز در حال بیشتر شدن است و این موجب افزایش جذابیت نفت خام آمریکا برای خریداران می شود.»

روز پنجشنبه، شکاف قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا از مرز 11 دلار گذشت که بیشترین شکاف قیمت از اوایل سال 2015 تاکنون بود. فاصله قیمت این دو شاخص نفتی در طی کمتر از یک ماه دو برابر شده است، زیرا به دلیل عدم وجود خطوط لوله کافی در آمریکا، مقادیر زیادی نفت تولید شده در داخل این کشور جمع شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه