English

شهرام میرآخورلو:

سنجیده شدن نرخ کالا و خدمات بر اساس نرخ ارز نادرست است

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور بابیان اینکه میزان درآمدهای ارزی بالا است و اینکه نرخ کالا و خدمت بر اساس نرخ ارز سنجیده می‌شود نادرست است، گفت: به هرمیزانی که لازم باشد ارز برای کالا و خدمات داده می‌شود.

سنجیده شدن نرخ کالا و خدمات بر اساس نرخ ارز نادرست است

به گزارش خبرگزاری موج، شهرام میرآخورلو عصر شنبه در همایش تجلیل از واحدهای اقتصادی ودستگاههای اجرایی برتر حامی حقوق مصرف‌کنندگان در ساری گفت: متأسفانه ارزش‌افزوده کالاها و خدمات در حال ضربه زدن به اقتصاد ملی است و باید با تغییرات قیمت کالا بر اساس نوسان نرخ ارز برخورد جدی شود.

میزان درآمدهای ارزی بالا است

وی بابیان اینکه میزان درآمدهای ارزی بالا است و اینکه نرخ کالا و خدمت بر اساس نرخ ارز سنجیده می‌شود نادرست است، گفت: به هرمیزانی که لازم باشد ارز برای کالا و خدمات داده می‌شود.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور گفت: برای کالای اساسی نرخ دلار مصوب در نظر گرفته‌شده است و نگرانی برای تأمین ارز وجود ندارد و باید باهم افزایی برای تأمین و تولید کالا تلاش کنیم.

میرآخورلو با تأکید بر اینکه دستگاه‌های دولتی و اجرایی باید میز خدمت داشته باشند تا مصرف‌کننده دغدغه‌ای نداشته باشد، اظهار داشت: ممیزی‌هایی که صورت می‌گیرد طبق چارچوب و خط‌کشی مشخصی است و باید متناسب با شرایط روز آیین‌نامه‌ها به‌روزرسانی شود.

میرآخورلو ادامه داد: یکی از خوبی‌های ارائه گواهینامه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان این است که عملکرد شرکت‌ها و واحدهای تولیدی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

 سطح رضایتمندی مشتریان را ازجمله شاخص‌های انتخاب واحدهای برتر است

وی سطح رضایتمندی مشتریان را ازجمله شاخص‌های انتخاب واحدهای برتر برشمرد و گفت: واحدهای تولیدی باید رویکرد صادرات محور داشته باشند.

میرآخورلو ادامه داد: مصوبات هیئت‌وزیران را برای شرکت‌هایی که تندیس و گواهینامه واحدهای برتر درزمینهٔ حمایت از حقوق مصرف کندگان را کسب می‌کنند، دریافت کردیم و حمایت‌های خوبی از آنان می‌شود و در تلاش هستیم تا حمایت از واحدهای برتر ملی برای واحدهای استانی نیز لحاظ شود.

وی افزود: سال گذشته ۸۰۰ واحد ملی در جشنواره ثبت‌نام کردند و شماری از واحدها موفق به دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان شدند و این مستلزم آن است که همواره باید بحث توجه به مشتری سرلوحه کار قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه