English

رئیس سازمان دامپزشکی کشور خبر داد؛

درگیری بیش از ٦٢٣ کانون بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشور/معدوم سازی ۲۵ میلیون قطعه مرغ

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت:در سال گذشته از ١١ میلیون راس دام تولیدی طبق نظارت سازمان دامپزشکی بیش از ٣ میلیون آن غیر قابل استفاده بوده است.

درگیری بیش از ٦٢٣ کانون بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشور/معدوم سازی ۲۵ میلیون قطعه مرغ

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج،رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به میزان خسارت آنفولانزای فوق حاد پرندگان گفت:بیش از ٦٢٣ کانون درگیر این بیماری بودند که ٢٢ استان کشور را شامل می شد و بیش از ٢٥ میلیون قطعه مرغ به خاطر این بیماری معدوم شد. 

علیرضا رفیعی پور با اشاره به اینکه این بیماری در برخی استان ها بومی و در برخی دیگر بومی و صنعتی بوده پرداخت و افزود:از ١١ میلیون راس دام تولیدی در سال گذشته طبق نظارت سازمان دامپزشکی بیش از ٣ میلیون از آن غیر قابل استفاده برای انسان تشخیص داده شد و از ٧٠٥ میلیون قطعه مرغ کشتار شده هم ٥میلیون و ٤١٠ هزار قطعه از آن غیر قابل مصرف معین شده و معدوم سازی شد.

وی با بیان اینکه 35 هزار رستوران و تفرجگاه در ایام نوروز بازدید صورت گرفت که براین اساس 32هزار کیلو فرآورده خام دامی از چرخه مصرف خارج شدند گفت:از 25 اسفند 96 تا 15 فروردین 156 هزار فقره بازدید از کشتارگاه دام و طیور، مراکز بسته بندی فرآورده های خام دامی صورت گرفت که 281 هزار فقره خام دامی ضبط و معدوم شد.

رفیعی پور ادامه داد:سال گذشته 25 هزارتن میگو، 53 هزارتن ماهی منجمد، 101 هزارتن خوراک دام و طیور و آبزیان بیش از 20 میلیون جلد پوست و سه میلیون قطعه ماهی زنده صادر شد. 

در حالیکه سال 95 میزان صادرات میگو 15هزارتن، ماهی منجمد 42 هزارتن، خوراک دام وطیور 77 هزارتن و ماهی زنده 883 هزار قطعه بود که افزایش صادرات ناشی از اعمال نظارت های سازمان دامپزشکی است.

این مقام مسوول با بیان اینکه امسال در محیط شهری، عشایری و صنعتی به دنبال آن هستیم تا از کشتار غیرمجاز جلوگیری کنیم بیان داشت:مبارزه با عوامل بیماری زا نو ظهور توسط سازمان دامپزشکی تنها با تشکیل یگان حفاظتی و پلیس قرنطینه ای و عضویت نیروهای دامپزشکی تحت عنوان ضابط قضایی در اسرع وقت امکان پذیر خواهد بود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه