English

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

فازهای یک و دو بندر شهید رجایی ظرفیت ۵.۷ میلیون TEU به بندر داده است

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بندر شهید رجایی با ظرفیت 100 میلیون تن به عنوان دروازه طلایی کشور امروز به عنوان نقطه کانونی تجارت دریایی کانتینری ایران محسوب می‌شود.

فازهای یک و دو بندر شهید رجایی ظرفیت 5.7 میلیون TEU به بندر داده است

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری موج به بندرعباس، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه بندر شهید رجایی اراضی 2400 هکتاری دارد و در حال حرکت به سمت بنادر نسل سوم هستیمT تصریح کرد:‌ در حال حاضر 21 لاینر ‌به بندر شهید رجایی وارد می‌شوند و در حوزه‌ تجاری و اقتصادی، بندر شهید رجایی با ظرفیت 100 میلیون تن به عنوان دروازه طلایی کشور امروز به عنوان نقطه کانونی تجارت دریایی کانتینری ایران محسوب می‌شود.

عفیفی پور با اشاره به اینکه در همین راستا سرمایه‌گذاری‌های متعددی در اراضی پس‌کرانه به عنوان پشتیبانی عملیات کانتینری و هم در پیشانی به عنوان ظرفیت پذیرش کشتی‌ها انجام داده ایم، گفت: فازهای یک و دو بندر شهید رجایی ظرفیت 5.7 میلیون TEU به بندر داده است و در حال تکمیل تجهیزات آن هستیم و تا پایان امسال بخش زیادی از این تجهیزات وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: 12 دستگاه جرثقیل گنتریکرین و 57 دستگاه ترانستینر برای این بخش فعلاً درنظر گرفته شده است که در حال نصب است؛ بقیه تجهیزات نیز به تدریج وارد می‌شود؛ برای این تجهیزات حدود 180 میلیون یورو سرمایه‌گذاری ‌انجام شده است.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان 70 میلیون یورو از این تجهیزات توسط شرکت داخلی تأمین می‌شود نظیر ساخت ترانستینرها و بخشی هم از آن نظر که تجهیزات استراتژیک است از بهترین برندهای بیرون (کشور آلمان) تهیه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه