English

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد

اجرای فاز دوم لایروبی بندر تیاب با حجم ۳۰۰ هزار متر مکعب

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به مهم ترین اقدامات این سازمان برای رونق بخشی و احیای بندر تاریخی تیاب در چند سال اخیر گفت: در حال حاضر فاز دو لایروبی بندر تیاب با حجم کل 300 هزار متر مکعب و ایجاد دیواره سنگی حوضچه آن در دست اجراست.

اجرای فاز دوم  لایروبی بندر تیاب با حجم  300 هزار متر مکعب

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله مراد عفیفی پور با اشاره به قرار گرفتن بندر تیاب در فاصله چندین کیلومتری رویشگاه جنگل های حفاظت شده دریایی حرا تصریح کرد: تمامی مراحل مربوط به انجام عملیات اجرایی طرح توسعه و لایروبی خور آن باید با رعایت مقررات و ضوابط زیست محیطی انجام شود.

وی همچنین از ساخت و بهره برداری یک دستگاه باسکول 60 تنی با همکاری تعاونی مرزنشینان به عنوان اقدامی مهم برای ایجاد زیرساخت های تجاری در این بندر یاد کرد.

عفیفی پور اضافه کرد: پروژه های مطالعاتی لایروبی و ایجاد دستک های دهانه ورودی خور تیاب، تعمیرات اساسی 81 متر اسکله شمع و عرشه موجود و ایجاد سامانه اطفای حریق این بندر نیز توسط مشاور سازمان بنادر در حال انجام است. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان همچنین از توجه ویژه سازمان بنادر به فراهم کردن شرایط ترددهای دریایی ایمن برای رونق گردشگری در خور بندر تیاب در کنار توسعه زیرساخت های تجاری این بندر در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی خبر داد.

 بندر تاریخی تیاب مهمترین منطقه ساحلی شهرستان میناب است که گمرک آن طی یک و نیم قرن اخیر از جمله فعال ترین گمرکات جنوب کشور بوده است. این بندر درگذشته یکی از بنادر مهم خطه جنوب ایران از لحاظ فعالیتهای تجاری، توریستی، ماهیگیری و فعالیتهای وابسته به دریا محسوب می شده و همچنین فعال ترین مرز دریایی برای صادارت و واردات کالاها در منطقه شرق استان بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی