English

آغاز توزیع برنج شب عید از فردا ۱۵ بهمن/ قیمت انواع برنج اعلام شد

معاون وزیر جهاد از توزیع ٦٠ هزارتن برنج برای تنظیم بازار شب عید خبر داد و گفت: مرحله اول توزیع این کالا از ١٥ بهمن آغاز می شود.

آغاز توزیع برنج شب عید از فردا 15 بهمن/ قیمت انواع برنج اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج، معاون وزیر جهاد کشاورزی از آغاز توزیع برنج شب عید از فردا 15 بهمن ماه خبر داد.

 برای  تنظیم بازار شب عید قریب به ٦٠ هزار تن برنج توزیع می کنیم

یزدان سیف در نشستی خبری که به مناسبت دهه فجر در حال برگزاری است، با بیان اینکه شرکت بازرگانی دولتی ایران برای تنظیم بازار ایام نوروز برنامه های خوبی در جهت توزیع کالاهای اساسی از جمله برنج، روغن، کره و غیره دارد، اظهارداشت: ما برای  تنظیم بازار شب عید قریب به ٦٠ هزارتن برنج توزیع می کنیم که در دو مرحله توزیع خواهد شد و توزیع ٣٠ هزار تن آن در مرحله نخست ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه توزیع این کالا از ١٥ بهمن آغاز می شود، گفت: خانوار می توانند از ٢٠ بهمن ماه برنج مورد نیاز خود را از فروشگاه های زنجیره ای دریافت کنند.

قیمت انواع برنج اعلام شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم برنج هندی ١١٢١؛ ٥٦٠٠ تومان و هر کیسه ١٠ کیلویی ٥٦٠٠٠ تومان، برنج هندی pr کیلویی٢٦٠٠ تومان و هر کیسه ١٠ کیلویی ٢٦٠٠٠ تومان و برنج تایلندی هومالی کیلویی ٣٩٠٠ تومان و هر کیسه ١٠ کیلویی ٣٩٠٠٠ تومان است.

روغن ٥ تا ١٠ درصد زیر قیمت بازار تدارک دیده می شود

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه امکان توزیع روغن فرآوری شده نیز برای این شرکت فراهم است، افزود: روغن ٥ تا ١٠ درصد زیر قیمت بازار تدارک دیده می شود.

سیف افزود: همچنین کره  ١٠٠ گرمی بسته بندی شده با قیمت هر عدد ٢٧٢٠ تومان عرضه می شود.

وی افزود: هر کیلوگرم شکر نیز با قیمت ٢٧٢٢ تومان برای این ایام توزیع می شود.

اختصاص ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تضمینی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و ٦٥٠ هزارتن شکر در کشور تولید شد، گفت: امسال میزان تولید شکر در کشور قریب به دو میلیون تن خواهد بود.

 میزان واردات شکر بسیار ناچیز خواهد بود

سیف با اشاره به اینکه امسال ٨ میلیون تن چغندر قند از کشاورزان خریداری شده است، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری با کاهش شدید واردات این محصول به کشور مواجه هستیم و میزان واردات شکر بسیار ناچیز خواهد بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: در سال جاری، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان از درآمد کشاورزان از طریق فروش گندم و چغندرقند بوده که نشان می دهد تولید در بخش کشاورزی پویاست.

سیف گفت:شرکت بازرگانی دولتی در سال جاری قریب به ١٠٠ هزارتن شکر تولیدی کارخانجات را خریداری کرده و این روند تا به تعادل رسیدن قیمت ها در بازار ادامه دارد.

آغاز توزیع برنج شب عید

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود:امسال ۱۳۰۰ میلیارد تومان از پول چغندرقند خریداری شده به چغندرکاران پرداخت شده و امیدواریم مابقی نیز از سوی کارخانجات چغندرقند پرداخت شود

امسال ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تضمینی محصولات استراتژیک درنظر گرفته شده است

 مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه امسال ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تضمینی محصولات استراتژیک درنظر گرفته شده است، گفت:برای سال آینده، خرید تضمینی ۱۷۵ هزار تن دانه روغنی برنامه ریزی شده که بخش عمده آن مربوط به دانه روغنی کلزا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه