English

مدیر کل حقوقی سازمان ثبت اسناد کشور:

سامانه ثبت آنی معاملات نقش مهمی در تحقق حقوق شهروندی دارد

مدیر کل حقوقی سازمان ثبت اسناد کشور گفت: سامانه ثبت آنی معاملات نقش مهمی در صیانت از حقوق شهروندی دارد.

سامانه ثبت آنی معاملات نقش مهمی در تحقق حقوق شهروندی دارد

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرضا مرادی سه شنبه شب در سومین همایش گرامیداشت دفاتر اسناد رسمی کشور که در برج سپید مشهد برگزار شد اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد با اجرای سامانه ثبت آنی معاملات نقش ارزنده ای را در صیانت از حقوق شهروندی اجرا کرد. همچنین با شکل گیری این سامانه و ارتباطاتی که از این طریق با دستگاه های مختلف برقرار شد، ضریب امنیت معاملات به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. 

وی افزود: پس از رونمایی از منشور حقوق شهروندی آذرماه سال گذشته انجام شد، سازمان ثبت با اجرای سامانه ثبت آنی معاملات نقش ارزنده ای را در جهت تحقق حقوق شهروندی انجام داد. 

مدیر کل حقوقی سازمان ثبت اسناد کشور تصریح کرد: همچنین در تلاشیم تا متن اسناد نیز در این سامانه قرار داده شود چراکه دستگاه های نظیر گمرک و وزارت علوم به آن بسیار نیاز دارند. یکی دیگر از سرفصل های حقوق شهروندی، حریم خصوصی است که در این بخش نیز با تدبیر بخش فناوری اطلاعات سازمان ثبت از نفوذ هکرها جلوگیری می شود. 

وی ادامه داد: بنابراین فقط مراجع قضایی و دفاتر اسناد رسمی می توانند به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند. این سامانه بسیاری از فرآیند های طولانی را حذف و استعلام ها را الکترونیکی کرد. 

مرادی با اشاره به اینکه بانک جهانی بحثی تحت عنوان بهبود کسب و کار دارد افزود: برای این بحث ۱۰ شاخص معرفی شده که یکی از آن ها  مالکیت است و متاسفانه در وضعیت کنونی ما در جایگاه بسیار پایین و رتبه ۱۶۰ را در میان ۱۹۲ کشور عضو را داریم و این به خاطر این است که بیشتر امور در کشور ما به طور دستی انجام می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه