English

حذف یارانه‌ انواع حامل های انرژی در عربستان سعودی به ۲۰۲۳ موکول شد

عربستان سعودی تحت یک برنامه مالی بلندمدت جدید، برنامه‌ خود برای حذف یارانه‌ انواع حامل های انرژی را کندتر می‌کند.

حذف یارانه‌ انواع حامل های انرژی در عربستان سعودی  به 2023 موکول شد

به گزارش خبرگزاری موج، ملک سلمان رسما اعلام کرده است که تاریخ تعیین شده برای حذف کسری بودجه دولت از هدف اولیه سال ۲۰۲۰ به سال ۲۰۲۳ موکول خواهد شد تا از فشار بر رشد اقتصادی کاسته شود. در نتیجه برنامه مالی جدید قیمت‌های داخلی بنزین و دیزل را به تدریج در فاصله سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۵ بر اساس قیمت‌های بین‌الملی تعیین خواهد کرد. تحت برنامه قدیمی که دسامبر گذشته منتشر شد، همه محصولات انرژی تا سال ۲۰۲۰ بر مبنای قیمت‌های جهانی، قیمت‌گذاری خواهند شد.

قیمت‌های گاز طبیعی شامل متان که به عنوان خوراک برای صنعت پتروشیمی استفاده می‌شود، در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۰ بر مبنای قیمت‌های بین‌المللی خواهد بود با این‌همه سقفی برای قیمت آنها مشخص خواهد شد. در برنامه قبلی گفته شده بود قیمت‌ها بین سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ افزایش داده خواهند شد.

گاز طبیعی مایع که یک خوراک دیگر پتروشیمی است، در سال ۲۰۲۰ بر اساس پایه جهانی قیمت گذاری خواهد شد در حالیکه کروسن و نفت مایع برای مصرف خانگی در سال ۲۰۱۹ و آسفالت در فاصله سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ و سوخت جت برای شرکت‌های هواپیمایی سعودی در سال ۲۰۱۸ بر اساس قیمت جهانی خواهند بود.

سایر مایعات نفتی مورد استفاده برای تولید نیرو نیز بین سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ با قیمت‌های جهانی مرتبط خواهند شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، طبق برنامه جدید، قیمت‌های برق منعکس کننده هزینه تولید نیرو بر مبنای سوخت مورد استفاده تا سال ۲۰۲۵ خواهند بود. وزارت انرژی عربستان هفته گذشته اعلام کرد در سه ماهه نخست سال میلادی آینده دور جدیدی از افزایش قیمت‌های داخلی بنزین، سوخت جت و دیزل اعلام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی