English

سازمان راهداری کل کشور:

ترانزیت کالا در سال ۹۶، ۲۱ درصد رشد داشته است

سازمان راهداری کل کشور از رشد 21 درصدی ترانزیت کالا در سال 96 خبر داد.

ترانزیت کالا در سال ۹۶، 21 درصد رشد داشته است

به گزارش خبرگزاری موج،  طبق اعلام این سازمان در هشت ماهه سال ۱۳۹۶، بیش از شش میلیون تن کالا از ۳۲ رمز فعال زمینی و آبی کشور ترانزیت شده که رشدی ۲۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

این آمار در حالی به وجود آمده که پس از زلزله اخیر این نگرانی وجود داشت که آمار ترانزیت در مرزهای غربی ایران کاهش پیدا کند، اما طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته و همکاری بخش خصوصی، عملکرد پایانه‌های مرزی در این حوزه رشدی جدی داشته و استان کرمانشاه نیز در این رشد سهمی قابل توجه ایفا کرده است.

در طول این هشت ماه یک میلیون و ۷۷۲ هزار تن مواد نفتی و چهار میلیون و ۲۸۱ هزار تن مواد غیرنفتی در مرزهای ایران جابجا شده که عمده‌ترین کالاها در این حوزه مازوت، پارچه، قطعات اتومبیل، برنج، گازوئیل، لاستیک و پنبه بوده است.

مانند قبل همچنان بندر شهید رجایی با ثبت بیش از ۳۶ درصد ترانزیت کالا به نام خود فعال‌ترین مرز در این حوزه بوده و در زمینه مرزهای ورودی مرز پرویزخان با ۱۷ و بازرگان با حدود ۱۱ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

همچنان اصلی‌ترین مبدا ترانزیتی ایران، عراق و مقصد امارات متحده عربی بوده است که کالاهای نفتی اصلی‌ترین محصول در این جابجایی را تشکیل می‌دهد.

طبق اعلام سازمان راهداری در مرزهای استان کرمانشاه با هماهنگی‌های امنیتی صورت گرفته فعالیت اقتصادی همچنان ادامه دارد و به نظر می‌رسد زلزله نتوانسته نقش قابل توجهی در کاهش عملکرد این استان داشته باشد و حتی طبق بررسی شاخص‌های موجود رشد ترانزیتی این استان حفظ شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی