English

رییس کل سازمان توسعه تجارت خبر داد؛

افزایش ۱۶ درصدی صادرات نسبت به سال گذشته

رییس کل سازمان توسعه تجارت گفت:صادرات در شهریور ماه امسال نسبت به سال گذشته افزایش ۷.۱ درصدی، در مهرماه افزایش ۳.۶ درصدی و در ابان ماه افزایش ۵.۸ درصدی داشت.

افزایش ۱۶ درصدی صادرات نسبت به سال گذشته

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، رییس کل سازمان توسعه تجارت در نشست خبری در وزارت صنعت با بیان اینکه صادرات در هشت ماهه سال ۲۸.۵ میلیارد دلار بود است که نسبت به ۸ ماهه گذشته(۲۸.۸ میلیارد دلار)با کاهش مواجه بوده ایم افزود:صادرات در مرداد ماه ۳.۷ میلیون دلار داشتیم که با توجه به رقم ۳.۲ میلیون دلاری مرداد ماه سال گذشته، حدود ۱۶ درصد رشد داشت.

معاون وزیر صنعت تصریح کرد:صادرات در شهریور ماه امسال نسبت به سال گذشته افزایش ۷.۱ درصدی، در مهرماه افزایش ۳.۶ درصدی و در ابان ماه افزایش ۵.۸ درصدی داشت.

وی با اشاره به اینکه فراهم آوردن بستر حرکت برای توسعه صادرات از مهمترین وظایف ما است اذعان کرد:برای توسعه صادرات نیازمند همکاری دستگاه های مرتبط هستیم.

به‌گفته خسرو تاج صادرات مواد پلیمری در ۷ ماهه گذشته افزایش ۱۵ درصدی داشت و صادرات‌ متانول در ۷ ماهه گذشته افزایش ۳۱ درصدی و شوینده ها افزایش ۳ درصدی داشت.

واردات ۴۵هزار دستگاه خودرو رقم بالایی است

وی به زمان ثبت سفارش خودرو پرداخت و گفت:آیین نامه جدید ثبت سفارش خودرو به دولت ارایه شده است اما بررسی آن بعد از زمان بودجه ٩٧ است که اعلام می شود.

خسرو‌تاج با بیان اینکه در تلاش  هستیم که خودروسازان خارجی که با تولیدکنندگان قطعه و خودروی تولید داخلی همکاری و حمایت بیشتری خواهیم کرد عنوان کرد: در هشت ماهه ابتدای امسال حدود ٥٤ هزار دستگاه خودرو به ارزش یک میلیارد و ٤٦٠ میلیون دلار وارد کشور شده که نسبت به واردات ٤٥ هزار دستگاه خودروی وارد شده در سال قبل، رقم بالایی است.  

معاون وزیر صنعت ادامه داد: طی بخشنامه ای که ابلاغ شده، از هفته گذشته حداکثر دوره ثبت سفارش ۹۰ روز شده است. این در حالی است که کارمزدها هم باید حداکثر ظرف ٧٢ ساعت از زمان تکمیل مدارک پرداخت شود.

به گفته این مسوول در ٨ ماهه ابتدای سال، هر ماه افزایش صادرات را تجربه کردیم و در واردات نیز نظام ثبت سفارش را تعبیه کرده ایم که هر کسی واردات را صورت دهد باید ثبت سفارش کند و به این طریق میزان واردات را کنترل خواهیم کرد.

۲۳۰۰میلیارد تومان یارانه صادراتی از صندوق توسعه ملی

خسرو تاج با اشاره‌به اینکه قرار است ٢٣٠٠ میلیارد تومان منابع از صندوق توسعه ملی و ٢٣٠٠ میلیارد تومان از سوی بانک صنعت و معدن، کشاورزی و توسعه صادرات برای پرداخت تسهیلات با نرخ سود  ١٣.٥ درصد در نظر  گرفته شده است که به صارکنندگان پرداخت شود افزود:متاسفانه در سال جاری علیرغم موافقت نامه ها قرار بود ١٢٠ میلیارد تومان به عنوان جایزه و یارانه صادراتی و نیز ١٠٠ میلیارد تومان تحت عنوان کمک سود وام های صادراتی  به صادرکندگان پرداخت شود ولی هنوز یک ریال هم به آنها داده نشده است اما تا پایان سال به رقم به آنها پرداخت می شود چرا که در اختیار سازمان برنامه و بودجه است.

صادرات ۱۴۰میلیون دلاری ایران به قطر

رئیس کل سازمان توسعه تجارت خاطر نشان  به روابط ایران با قطر اشاره کرد و‌گفت:رشد صادرات به قطر بسیار چشمگیر بوده که به ١٤٠ میلیون دلار رسیده است وبه دنبال توسعه صادرات به قطر هستیم.

به گفته معاون وزیر صنعت طبق توافق نامه سه جانبه میان ایران- قطر و ترکیه که به امضا رسیده قرار است توسعه ترانزیت کالا  را هر چه بیش‌تر داشته باشیم این درحالی است که  عمده تجارت ما با قطر هنوز هم با لنج های سنتی می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه