English

مدیرعامل سازمان بنادر و کشتی رانی در پاسخ به موج:

امسال صادرات نفتی از بنادر ۷.۷ درصد کاهش داشت

محمد راستاد، مدیر عامل سازمان بنادر و کشتی رانی در نشست خبری امروز خود کاهش چشمگیر صادرات نفتی از بنادر را تایید کرد.

امسال صادرات نفتی از بنادر 7.7 درصد کاهش داشت

مدیرعامل سازمان بنادر و کشتی رانی جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری امروز خود که در حال برگزاری است، به سئوال خبرنگار موج پاسخ داد و با ارائه آمار عملکرد 8 ماهه امسال سازمان بنادر، رسما کاهش صادرات نفتی را تایید کرد. 

خبرنگار موج از او پرسید: در بررسی آمار عملکرد سازمان بنادر و کشتی رانی مشخص می شود در آبان ماه سال جاری، عملکرد تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور با کاهش چشم گیری نسبت به مدت مشابه (آبان 95) مواجه بوده و به طور میانگین، حدود 15 درصد کاهش داشته است و از 10 میلیون و 656 هزار و 54 تن به 9 میلیون و 71 هزار و 57 تن رسیده است.  این کاهش در حالی مطرح است که تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری 45 درصد در مدت یاد شده کاهش یافته و تخلیه و بارگیری کالاهای ساختمانی و مواد معدنی هم بیش از 36 درصد کاهش را نشان می دهد. در مورد صادرات نفت هم چنین وضعیتی حاکم است و آیا کاهش صادرات نفتی از بنادر به دلیل مسایل مربوط به برجام است؟

محمد راستاد در پاسخ گفت: این قیاس احتمالا قیاس مناسبی نیست. وضعیتی که در بنادر کشور داریم در 8 ماهه ابتدای امسال بیش از 66 میلیون و 260 هزار تن داریم که 6.4 درصد نسبت به 8 ماهه گذشته رشد داشتیم. 

او با تایید کاهش صادرات میعانات نفت از بنادر گفت: در فرآورده های نفتی تخلیه و بارگیری 31 میلیون و 880 هزار بوده که نیم درصد کاهش داشته است. از این میزان، واردات نفتی به صورت فله مایع 2 میلیون و 274 تن بوده که 15.3 درصد افزایش و صادرات 15 میلیون و 471 هزار تن بوده که 7.7 درصد کاهش داشته است. 

او در ادامه افزود: میزان واردات 20 میلیون و 454 هزار تن بوده که 1.4 درصد کاهش داشته و صادرات 33 میلیون و 302 هزار تن بوده که 6.6 درصد رشد را نشان می دهد.  ترانزیت 3 میلیون و 708 هزار تن بوده که 24.5 درصد رشد داشته و فرانشیب 2 میلیون و 268 هزار تن بوده است. 

راستاد در پایان پاسخ به این سئوال گفت: تخلیه و بارگیری کلی 98 میلیون و 146 هزار تن بوده که 4.1 درصد افزایش را نشان می دهد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی