English

اردیبهشت ماه سال آینده ۸۸ هزار مگاوات نیروگاه‌ها را وارد فاز تعمیراتی و مرمتی می کنیم

سرپرست وزارت نیرو گفت: از اواخر شهریور ماه و اوایل مهر ماه آغاز به این کار کرده‌ایم و می‌باید امسال تا اردیبهشت ماه سال آینده ۸۸ هزار مگاوات نیروگاه‌ها را وارد فاز تعمیراتی و مرمتی کنیم تا آماده شوند.

اردیبهشت ماه سال آینده ۸۸ هزار مگاوات نیروگاه‌ها را وارد فاز تعمیراتی و مرمتی می کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره بازگشت نیروگاه‌های خارج از مدار برای برق رسانی و وعده وزارت نیرو درباره تعمیر این نیروگاه‌ها اظهار کرد: همانطور که مردم می‌دانند ما با گذر از فصل گرمای تابستان این فرصت را پیدا می‌کنیم که تاسیساتمان اعم از نیروگاه‌ها و خطوطی که برای تامین و انتقال انرژی به کار می‌گرفتیم مورد نگهداری و تعمیر قرار دهیم تا بتوانند برای برق رسانی در سال آینده آماده باشند و در فصول پر مصرف به ما کمک کنند.

وی افزود: از اواخر شهریور ماه و اوایل مهر ماه آغاز به این کار کرده‌ایم و می‌باید امسال تا اردیبهشت ماه سال آینده ۸۸ هزار مگاوات نیروگاه‌ها را وارد فاز تعمیراتی و مرمتی کنیم تا آماده شوند. برای این کار یک برنامه زمانبندی داریم و خوشبختانه الان در مرحله زمانبندی به درستی حرکت کرده‌ایم و حدود ۱۸ هزار مگاوات به مرحله تعمیرات فرستاده‌ایم که بخشی از آنها برگشته‌اند.

ظرفیت تولید برق تا تیر ماه سال آینده از مرز ۸۰ هزار مگاوات عبور می‌کند

وی افزود: در حال حاضر افزایش ظرفیت تولید برق حدود ۳ هزار و ۶۰۰ مگاوات نیروگاه‌های جدیدی اعم از نیروگاه‌های حرارتی و تجدید پذیر در حال احداث هستند که مرحله به مرحله و فاز به فاز تا قبل از تیر ماه سال آینده، همه این ۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات به مدار بهره‌بردای اضافه می‌شوند و ظرفیت‌ تولید برق انشاءالله در تیر ماه سال بعد از مرز ۸۰ هزار مگاوات خواهد گذشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه