English

سند حمایتی خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان منتشر شد

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اسناد پشتیبان سند حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان را منتشر کرد.

سند حمایتی خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان منتشر شد

به گزارش خبرگزاری موج، وزارت ارتباطات برای تدوین سند حمایتی کودک و نوجوان اسناد پشتیبانی آن را به منظور کسب نظر متخصصان و فعالان این حوزه، منتشر می‌کند.

این اسناد پشتیبان در 3 عنوان سند مطالعات تطبیقی در توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان، سند مطالعات میدانی در توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان و سند ابزارهای کنترل والدین منتشر شده است.

به همین منظور وزارت ارتباطات عنوان کرده، تمام کسانی که در این حوزه فعالیت دارند یا خدمتی ارائه کرده‌اند که در اسناد مذکور دیده نشده است یا پیشنهادات و انتقاداتی دارند؛ می‌توانند نظرات خود را از طریق پست الکترونیک پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به آدرس Cop@itrc.ac.ir اعلام کنند.

فرزندانمان را در فضای مجازی بی انتها بی خیال رها نکنیم

پیش از این محمد جواد آذری جهرمی؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره‌ای به اتفاقات تلخ این روزها که برخی آن را برگرفته از چالش «نهنگ آبی» که در نهایت منجر به خودکشی افراد شرکت کرده در این چالش می‌شود، گفته بود که «فضای مجازی بی‌انتها است؛ وقتی برای روابط فرزندانمان در فضای واقعی حساسیت داریم چرا در فضای مجازی بی‌انتها آنها را بی‌خیال رها کنیم؟!»

وی همچنین عنوان کرد: نباید خانواده‌ها به حضور فرزندانشان در فضای مجازی بی‌تفاوت باشند و باید فرهنگسازی کنیم؛ ما نمی‌خواهیم فضای مجازی را ببندیم ولی باید ابزارهای نظارت والدین را گسترش دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه