English

آذری جهرمی حاشیه هیئت دولت:

پیگیر رفع فیلتر یوتیوب و توییتر هستیم

وزیر ارتباطات گفت: تماس‌ها برای فروش سیم‌کارت‌های مشابه مشترکین از سوی اپراتورها نیست.

پیگیر رفع فیلتر یوتیوب و توییتر هستیم

به گزارش خبرگزاری موج، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات در جمع خبرنگاران درباره اقدام اپراتورها در تماس با مشترکین و ارائه امکاناتی برای خرید سیم‌کارت‌های مشابه شماره همراه خود در اپراتور دیگر اظهار داشت: این تماس‌ها از طرف اپراتورها نیست. توصیه می‌کنم مردم این گونه تماس ها را پاسخ ندهند و به آن بی‌توجهی کنند.

وی ضمن توصیه‌ای به مردم افزود: مردم این گونه تماس‌ها را از سوی نظام بازاریابی عادی و شخصی ببینند. قطعا این گونه تماس‌ها از سوی اپراتورها است و تایید نمی‌شود. اگر مردم شماره خاصی در اپراتوری دارند و علاقه‌مندند همان شماره را در اپراتور دیگر داشته باشند، طبق قیمت مصوب اپراتور که در سایت‌های آنها قرار دارد، می‌توانند آن را تهیه کنند. اپراتورها طرح هایی دارند که مشترکین با قیمت‌های مناسب می‌توانند این شماره‌ها را تهیه کنند.

وزیر ارتباطات افزود: بازاریاب ها از علاقه مردم استفاده می‌کنند با آنها تماس می‌گیرند و می‌گویند ما از فلان اپراتور هستیم که این اشتباه است. در مواردی دیده شده حتی سیم کارتی که داخل پاکت گذاشتند و به آدرس مشترک فرستادند، شماره مد نظر نبوده است. این مسئله نیاز به هوشیاری و اطلاع رسانی به مردم دارد.

آذری جهرمی اضافه کرد: اپراتورها چنین کاری نمی‌کنند.ما گزارش‌های متعددی در این زمینه داریم و موضو ع را بررسی کردیم. این کار از سوی سایر فعالین بازار است که به صورت خودسر این کار را انجام می‌دهند. طبیعتا ابزاری نداریم همه بازار را کنترل کنیم، بهترین راه این است که به مردم اطلاع رسانی کنیم به این پیام‌ها و تماس‌ها توجه نکنند. اگر مشکلی در این زمینه داشتند از طریق سایت اپراتور مد نظر ین مسئله را پیگیری کنند. تاکید می‌کنیم اپراتورها نیز فرایند ارائه سیم‌کارت را تسهیل کنند و حتی از طریق سرویس پستی آن را در اختیار افراد قرار دهند.

وی تصریح کرد: اگر چنین موارد و تماس‌هایی صورت گرفت مردم موضوع را به 195 اطلاع دهند. ما به اپراتورها اطلاع رسانی می‌کنیم که اگر در نحوه ارائه خدماتشان چنین افرادی حضور دارند با آنها برخورد شود.

وزیر ارتباطات درباره طرح تخفیف تعرفه اینترنت برای مراکز علمی و دانشگاه‌ها نیز یاداور شد: در نحوه دسترسی دانشگاه‌های مختلف کشور، سلیقه‌های و مدل‌ها مختلفی اعمال می‌شود. در جلسه اخیر با روسای دانشگاه‌ها این وضعیت را مرور کردیم. اول اینکه سرویس‌های فناوری اطلاعات برای مجموعه‌های علمی که می تواند تولیدات مفید علمی داشته باشد با یک استاندار و شرایط واحدی به سرانجام رسد و سلیقه‌ها کم شود.

وی با اشاره به کمک‌های این وزارتخانه به دانشگاه‌ها با همکاری وزارت علوم گفت: این کمک‌ها در دو غالب دیده شد. اولین مسئله ارائه سرویس به دانشگاه‌ها از طریق شبکه علمی است که تولیت این موضوع را سازمان پژوهش‌های صنعتی که زیر نظر وزارت علوم است برعهده دارد. به خاطر اینکه دانشگاه‌ها را تشویق کنیم خدمات اینترنت را تا 50 درصد برای این مراکز تخفیف دادیم. اگر دانشگاه‌ها از همین امروز از طریق شبکه علمی به این فناوری متصل شوند، می‌توانند از این تخفیف 50 درصدی بهره‌مند شوند.

آذری جهرمی افزود: شب گذشته هم در جلسه شورای مسئولان وزارت ارتباطات بنا شد مخابرات‌های ایران در سراسر استان‌ها، شرکت ارتباطات زیر ساخت و سازمان فناوری، مسئولی را در مجموعه خود برای موضوع شبکه علمی قرار دهند تا اتصال و ارتباط دانشگاه‌ها را تسهیل کند.

وی درباره امکان استفاده از این امکان برای رسانه‌ها نیز گفت: برای اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها نیز می‌توان این موضوع را پیش برد. اگر وزارت ارشاد موضوع را پیگیری کند و معاونت مطبوعاتی مکانیزمی برای این مساله تعریف کند، می‌شود روی این پیشنهاد نیز فکر و اقدام کرد.

وزیر ارتباطات درباره رفع فیلترینگ یوتوب و توئیتر نیز گفت: اجازه دهید پیگیر‌ی‌ها به نتیجه برسد و بعد آن را اعلام کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه