English

رییس مرکز آمار ایران در مراسم بزرگداشت روز آمار و برنامه ریزی خبر داد؛

تدوین نسخه مدرن سازی نظام آماری/عدم همکاری شش دستگاه دولتی با مرکز آمار

رییس مرکز آمار ایران گفت: دیگر ماموران سرشماری به مردم مراجعه نمی کنند بلکه دستگاه های اجرایی با سامانه های مدرن، آمارهای مدنظر مرکز آمار را تهیه خواهند کرد.

تدوین نسخه مدرن سازی نظام آماری/عدم همکاری شش دستگاه دولتی با مرکز آمار

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، رییس سازمان آمار ایران در مراسم بزرگداشت روز آمار و برنامه ریزی بابیان اینکه نظام های آماری پیشرو دنیا به خوبی مورد بررسی قرار گرفته است که مجموعه آن ها به شورای عالی آمار پیشنهاد شد است تا برنامه ملی آمار با ١٤ راهبرد کلان تهیه شود گفت:در این طرح البته قرار است برنامه گذار از نظام آماری سنتی به ثبتی مبنا برود و دیگر ماموران سرشماری به مردم مراجعه نمی کنند بلکه دستگاه های اجرایی با سامانه های مدرن، آمارهای مد نظر مرکز آمار را تهیه خواهند کرد.

امید علی پارسا تصریح کرد:باید قانونی مناسب تدوین شود همچنین نسخه مدرن سازی نظام آماری تدوین خواهد شد و باید مصادیق آن را مشخص کرد از این رو‌ سند راهبردی مصوب شورای عالی آمار تصویب شده و همه اجزای آماری کشور را در قالب قانون، خواهیم آورد.

وی با بیان اینکه هنوز ۱۵ دستگاه پیش نویس برنامه آماری خود را که سی ام مهرماه قرار ارایه دهند را نداده اند افزود:شش دستگاه دولتی علیرغم این مهلت، هنوز یک جلسه هم تشکیل نداده اند و بر این اساس بودجه آنها قطع خواهد شد و جلوی تخصیص بودجه آنها گرفته می شود.

پارسا در بخش دیگر سخنانش یاد آور شد:درحال حاضر در کشور کد یونیک کسب و کار وجود ندارد و فقط کد اقتصادی اعمال می شود در حالی که راهبردهای چهارده گانه نیز در شورای عالی آمار تصویب شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه