English

معاون رئیس جمهور در امور زنان خبر داد؛

اختصاص ۱.۵میلیارد دلار به اشتغال زایی‌ روستاهای کشور

معاون رییس جمهور در امور زنان گفت:زنان و مشاغل سبز و فناوری می‌توانند مشکلات زیست محیطی را حل کنند.

اختصاص ۱.۵میلیارد دلار به اشتغال زایی‌ روستاهای کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، معصومه ابتکار در اولین همایش نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری کشور در توسعه پایدار بابیان اینکه زنان روستایی درک عمیقی از طبیعت و منابع طبیعی دارند افزود:با این نگاه به زنان روستایی‌می توان‌ نگاه عمیقی به توسعه پایدار روستاها شود و به آن کمک شایانی خواهد کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان با اشاره به اینکه امروزه یکی از مشکلات ما در طبیعت روستایی هم وجود پسماندهای پلاستیکی در اماکن و تفریحگاه‌هاست عنوان کرد:وجود پسماند ها روستاها را نیز مانند مناطق شهری دگرگون کرده است که باید به این موضوع اهمیت ویژه ای‌ داده شود.

ابتکار بابیان اینکه زنان و مشاغل سبز و فناوری می‌توانند مشکلات زیست محیطی را حل کنند تصریح کرد:از مشاغل سبز و فناوری می‌توان برای اشتغالزایی، رفع مشکلات اقتصادی در روستا، و بهبود شرایط محیطی استفاده کرد. 

به گفته این مسوول حفاظت از قنات‌ها، بازیابی آب باران و استفاده مجدد از فاضلاب روستایی می‌تواند منابع آب را احیا و بحران آب را حل کند.

ابتکار یادآور شد:زنان روستایی با استفاده از صفحات خورشیدی می‌توانند در روستاها برق تولید کنند. هم‌اکنون روستاهایی وجود دارد که زن‌ها با صفحه‌های خورشیدی هم برای روستا برق تولید می‌کنند و هم توانایی فروش آن را دارند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان به نقش زنان روستایی پرداخت و گفت:زنان درک عمیقی  از طبیعت و منابع طبیعی دارند و این نگاه عمیق به توسعه پایدار روستاها کمک شایانی خواهد کرد.همچنین با ظرفیت سازی دولت‌۱.۵ میلیارد دلار به اشتغال سازی‌ روستا‌ها اختصاص می یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه