English

رییس سازمان ملى استاندارد ایران مطرح کرد؛

قطع گاز ١٣٠ جایگاه سی ان جى غیر استاندارد/سال ٩٧ آخرین مهلت تطبیق خودروهاى داخلى با استانداردهاى روز

رییس سازمان ملى استاندارد ایران گفت:بر اساس سیاست هاى ابلاغى مقام معظم رهبرى تاکنون ٣١٥٠٠ استاندارد و در نیمه اول ٣٠٧٤ استاندارد ملی تدوین شده است.

قطع گاز ١٣٠ جایگاه سی ان جى غیر استاندارد/سال ٩٧ آخرین مهلت تطبیق خودروهاى داخلى با استانداردهاى روز

به گزارش خبرنگار اقتصادى خبرگزارى موج، رییس سازمان ملى استاندارد ایران در نشست خبرى به مناسبت روز جهانى استاندارد افزود:امروزه استانداردها در همه اجزاى زندگى شهرى دخیل هستند و حضور مداوم استانداردها در زندگى شهرى محدود به کالاها و خدمات روزمره نمى شود.

نیره پیروزبخت با بیان اینکه استانداردها دستور العمل هاى مهم براى تمامى جنبه هاى زندگى ازساختمان هاى با مصرف بهینه انرژی، حمل و نقل هوشمند، مدیریت پسماند تا ایجاد جوامع پایدار را آماده مى سازند خاطر نشان کرد:ارتقای سطح خدمات شهرى و گام نهادن به سوى مدیریت یکپارچه شهرى مستلزم به کارگیرى استانداردها اختصاصى براى خدمات متنوع در شهر است که هوشمندتر شدن شهرها را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه استانداردها فعالیت خوبی صورت گرفته است،تصریح کرد:با بیان اینکه سیاست های استاندارد منطبق بر سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری است که بر این اساس تاکنون ٣١٥٠٠ استاندارد و در نیمه اول ٣٠٧٤ استاندارد ملی تدوین شده است.

پیروزبخت با بیان اینکه٢٤٠٠ جایگاه سی ان جی تاکنون مورد بازرسی قرار گرفته ادامه داد:در نیمه اول امسال ٤٠٠ جایگاه بررسی شده اند که برای بیش از ١٣٠ جایگاه که همکاری نداشته اند، قطع انشعاب گاز بعنوان جریمه صورت گرفته است. 

وی تصریح کرد: در رابطه با خودروهای وارداتی سیاست های جدیدی صورت گرفته که در سال جاری تایید باطری و لاستیک هم اجباری شده است. ضمن اینکه وجود نمایندگی مجاز هم اجباری شده است.

رییس سازمان ملى استاندارد کشور با بیان اینکه میزان بنزن بعنوان یک آلاینده در سال ٩٥ معادل یک بوده، گفت:  در سال ٩٦ نمونه بنزن در تهران ٠.٩ بوده که سقف آن یک است البته گوگرد در بنزین تهران بالا بوده به نحوی که حد مجاز ٥٠ بوده که در تهران این عدد ٥٨ بوده است که حدمجاز ٥٠ بوده است؛ اگر میانگین کلانشهرها در نظر گرفته شود، میزان استاندارد است.

در حال تکمیل...

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه