English

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به موج؛

برخى که مدعى آلوده بودن برنج هاى وارداتى هستند، بیایند ثابت کنند

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:درباره برنج هاى وارداتى آلوده باید وزارت بهداشت پاسخگو باشد.

برخى که مدعى آلوده بودن برنج هاى وارداتى هستند، بیایند ثابت کنند

معاون وزیر جهاد کشاورزى در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادى خبرگزاری موج که برخى از نمایندگان مجلس شوراى اسلامى مدعى ورود برنج هاى خارجی در زمان برداشت برنج داخلى بوده که ١٠٠ هزار تن از آن ها که ثبت سفارش شدند برنج هاى آلوده بودند افزود:ورود برنج در زمان برداشت برنج داخلی ممنوع است و اگر برخى ادعا واردات برنج هاى آلوده دارند باید ثابت کنند و اسنادشان را علنى کنند.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه سال گذشته واردات برنج هاى خارجی به استان هاى شمالى کشور٤٠هزار تن بوده است گفت:امسال ١میلیون و ٦٠٠هزار تن برنج وارداتى ثبت سفارش شده است که این رقم سال گذشته ١ میلیون و ٥٩١ هزار تن بود.

یزدان سیف توضیح داد:حدود هزار و ٤٠٠ دستگاه کامیون از برنج هاى خارجی تا اول شهریور ترخیص شده است و پس از این تاریخ مابقى پشت درب هاى گمرک مانده اند تا اجازه ترخیص به آن ها داده شود.

بهداشت برنج هاى مصرفى در کشور بالاتر از استاندارد جهانى است

وى درباره بهداشت و سلامت برنج هاى وارداتى توضیح داد:واردات برنج هاى خارجى تحت شرایط بهداشتى خاصى انجام مى شود و آزمایشگاه هاى ارزیابی در کشور متعهد هستند اینکه برخى این جور مسائل را مطرح مى کنند امنیت روانى جامعه را به خطر مى اندازند.

معاون حجتى با بیان اینکه ارزیابی بهداشت جهانى براى برنج ٢٠٠pp است تصریح کرد:این میزان ارزیابی در کشور ما ٥٥٠pp است که وزارت بهداشت مبنا را ١٢٠pp قرار داده است که این حساس بودن ما را براى ارزیابی برنج هاى وارداتى را مى رساند.

سیف درباره ادعا آلوده بودن برنج هاى وارداتى تصریح کرد:شاید برخى از برنج هایی که به صورت قاچاق وارد کشور شده اند آلوده باشند،برأی صحت این موضوع باید وزارت بهداشت پاسخگو باشد.

واردات برنج خارجى از امارت

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتى ایران درباره واردات از کشورهاى حاشیه خلیج فارس گفت:از واردات برنج از کشور عراق اطلاعى ندارم اما واردات برنج از امارات داریم.

به گفته این مسوول برخى شرکت خصوصى در امارات برنج را وارد کشور می کنند اما در کل قاچاق برنج نسبت به سال هاى گذشته کاهش پیدا کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی