English

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد یورویی برای راه آهن اصفهان-اهواز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: راه‌آهن اصفهان-اهواز در مرحله تدوین بسته سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد یورویی قرار دارد.

سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد یورویی برای راه آهن اصفهان-اهواز

به گزارش خبرگزاری موج ،خیرالله خادمی با اشاره به جدیدترین وضعیت مذاکره با هند برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌ ریلی چابهار-زاهدان- بیرجند- مشهد و مذاکره با کره جنوبی برای مشارکت در راه‌آهن اصفهان-اهواز اظهار کرد:‌هندی‌ها هم‌اکنون در حال بررسی چگونگی تأمین منابع مالی 1.5 میلیارد دلاری راه‌آهن چابهار-مشهد هستند.

وی با اشاره به این‌که در انتظار اعلام تصمیم نهایی دولت هندوستان برای سرمایه‌گذاری در پروژه مذکور هستیم، تصریح کرد: برای این پروژه ریلی، طرف هندی پیشنهاد تأمین اعتبار در سه مرحله را مطرح کرد که پاسخ ما تأمین مالی به صورت یکجا بوده است. در این راستا مقرر شد در سفر وزیر راه و شهرسازی به هند و ملاقات با وزرای راه‌آهن و تجارت آن کشور، تصمیم نهایی اتخاذ شود.

وی با اشاره به تأمین 420میلیارد تومان از محل اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت برای پروژه مذکور یادآور شد: این پروژه با روند ساخت مطلوبی در حال پیشرفت است، اما کافی نیست و ما نیازمند تأمین منابع مالی از طریق سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین یادآور شد: مطالعات احداث راه‌آهن اصفهان-اهواز از  توسط شرکتی کره‌ای پس از یکسال به سرانجام رسید و حتی گزینه‌های پیشنهادی از سوی شرکت ساخت و توسعه را بررسی کرد و واریانت ها و یازده روش‌ پیشنهادی سرمایه‌گذاری ارائه شده است.

خادمی با اعلام این‌که رقم سرمایه‌گذاری در راه‌آهن اصفهان- اهواز 5 میلیارد یورو است» گفت: نکته موردنظر ما، مشارکت شرکت کره‌ای در ساخت و تقبل بخشی از هزینه اجرای این خط است.  اگرچه نظر طرف کره‌ای تأمین مالی پروژه از طریق فاینانس است، اما بر اساس جلسات متعدد در ستاد وزارتخانه درخواست وزارت راه و شهرسازی بر سرمایه‌گذاری شرکت کره‌ای در این پروژه است که امیدواریم در بسته سرمایه‌گذاری تعریف‌شده برای راه‌آهن اصفهان-اهواز تدوین شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه