English

رییس سازمان ملى بهره ورى:

نباید بهره ورى را در بازده کوتاه سنجید/سنجش بهره ورى ٢٣ دستگاه اجرایی

رییس سازمان ملی بهره ورى گفت: باید تمام استان ها و بنگاه های اقتصادی تلاش کنند رشد اقتصادی را توسعه دهند چرا که هر چقدر رشد بالاتر باشد بهره وری هم بالاتر است.

نباید بهره ورى را در بازده کوتاه سنجید/سنجش بهره ورى ٢٣ دستگاه اجرایی

به گزارش خبرنگار اقتصادى خبرگزاری موج، رییس سازمان ملى بهره ورى ایران در نشست خبرى با بیان اینکه تعامل با دستگاه ها و وزارت خانه ها گسترده اى صورت گرفته است افزود:خوشبختانه سازمان ملى بهره ورى تعامل بیشترى و همکارى گسترده اى را با سازمان ها و بنگاه هاى اقتصادى داشته همچنین ارتباط خود را با استان ها از سر گرفته ایم تا بهره ورى آنها را دنبال کرده تا به رشد ٣٥درصدى اقتصادى برسیم.

رویا طباطبایی با اشاره به همکارى هاى سازمان بهره ورى با وزارت خانه هاى جهاد کشاورزى، نیرو، صنعت و ارتباطات پرداخت و گفت:بهره ورى آب و خاک در حوزه کشاورزى از جمله مسائل مهم در بهره ورى آسیایی و توجه به مسائل تغذیه سالم  در برنامه هاى این سازمان است که پیگیر این موضوع براى رسیدن به عملکرد مناسب هستیم.

وى به عملکرد و بهره ورى سازمان ها و ارگان اشاره کرد و افزود:در ٦ ماه اول سال جارى براى ٢٣دستگاه اجرایی دستورالعمل براى سنجش بهره وری فرستادیم تا براساس گزارش آنها بهره ورى شان را ارزیابی  کنیم.طی سال های اخیر موضوع تقویت همکاری با سازمان بهره‌وری آسیایی و اعزام افراد برای کسب آموزش های جدید را پیگیری کردیم.

وى توضیح داد:در تیرماه سال گذشته ابتدا دستورالعمل سنجش بهره وری برای ۱۷ دستگاه و سپس در اسفندماه برای ۶ دستگاه دیگر ارسال شد. این در حالی است که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته ۲.۸ درصد از رشد ۸ درصد اقتصادی پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه  باید از طریق بهره وری تامین شود.

رییس سازمان ملى بهره ورى ایران تصریح کرد:متاسفانه دستورالعمل برخى از دستگاه ها با سنجش بهره ورى مشکل دارند.البته در سال ٩٣ تا ٩٥ سهم بهره وری در رشد  اقتصادى محاسبه شده و میانگین رشد ٤.٥٥ درصد بوده که از این رقم ٢.٩١ واحد از طریق بهره وری است. 

به گفته وى نباید نسبت به این رقم هیجان زده شویم، چراکه موجودی سرمایه در نفت و گاز به دلیل تحریم بلااستفاده بوده است.

طباطبایی خاطر نشان کرد:باید در یک دوره ده ساله تا بیست ساله میزان سهم بهره وری در رشد اقتصادی را سنجید؛ بر این اساس در یک دوره ۱۵ساله، سهم بهره وری در رشد اقتصادی ۲۰ درصد بیشتر نشده است در حالیکه باید ٣٥ درصد باشد.

وی در خصوص برگزاری کنفرانس بین‌المللی هزینه یابی جریان مواد در اواخر شهریور ماه گفت: این کنفرانس 3 روزه با هدف آموزش یکی از تکنیک های ارتقا بهره وری به همراه کاهش قیمت و حرکت به سمت گسترش بهره‌وری سبز در کشور برگزاری می شود که طی آن 20 شرکت کننده خارجی به همراه 20 شرکت داخلی در این مراسم شرکت کرده و در نهایت به آنها مدرک معتبر داده می شود. همچنین 40 ناظر در جریان برگزاری برنامه حضور دارند.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری عنوان کرد: این سازمان همکاری جدی‌ای را با سازمان بهره‌وری آسیایی آغاز کرده و توانسته طی آن افراد اعزامی به دوره‌های آموزشی را از تعداد 60 الی 70 نفر به بیش از 120 نفر برساند ودر نهایت از مطالب مورد آموزش قرار گرفته آنها در کشور استفاده کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه