English

مدیر اجرایی پروژه‌های بین المللی سازمان جنگل‌ها اعلام کرد

نشست ۶۰ درصدی زمین در دشت میناب

مدیر اجرایی پروژه‌های بین المللی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: باید شناسنامه‌ای برای حوزه آبخیز تهیه شود و اتاق فکر در دفاتر توسعه محلی ایجاد شود.

نشست 60 درصدی زمین در دشت میناب

به گزارش خبرگزاری موج، جزیری در سومین کارگروه اجرایی پروژه جامع مدیریت حوزه آبخیز در معاونت عمرانی استانداری، اظهارکرد: سازمان جنگل ها و مراتع تجارب 20 سال خود از پروژه های پایلوت در کشور را در قالبی جمع آوری و تحت عنوان طرح جامع مدیریت حوزه آبخیز ابلاغ کرده است.


وی با بیان اینکه نزدیک چهار برابر متوسط جهانی خاک را از دست می‌دهیم و بیش از 100 برابر آبی را که به زمین نفوذ می کند، استفاده می کنیم، گفت: طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز کشور به حل بحران هایی مانند بحران گرما و کمبود آب و نیز تخریب پوشش گیاهی با یک نگاه جامع می‌پردازد.


مدیر اجرایی پروژه های بین المللی سازمان جنگل ها به رویکرد مبتنی بر توسعه و پیشرفت پنج سرمایه انسانی، فیزیکی، مالی، طبیعی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: اکنون این سرمایه ها به خوبی مدیریت نمی شود و باید توجه جدی به این امر داشت.


وی گفت: با توجه به سرمایه های خوبی که در کشور داریم خوب است تا برای حوزه های مرتبط برنامه های مشخص و جامعی ارائه کنیم تا بتوان از این سرمایه ها به خوبی استفاده کرد.


جزیری با بیان این که نیاز به برنامه منسجم داریم، افزود: بیشتر تمرکز ما روی تلفیق بودجه است نه تلفیق برنامه.


وی اظهارکرد: مردم باید در نظام تصمیم گیری و برنامه ریزی شرکت داده شوند و کم توجهی به پتانسیل توان حوزه ها از دیگر مسائلی است که باید به آن توجه داشت.


جزیری از نشست 60 تا 65 درصدی زمین در دشت میناب خبر داد و گفت: در آبخوان ها نشست های خطرناکی دیده می شود و دشت میناب در حال نابودی است که این نشان می دهد موضوعات مربوط به آب های زیر زمینی به حوزه های دیگر هم مربوط می شود و لذا نباید از ارتباط حوزه ها با هم غافل شد.


وی تصریح کرد: در مدیریت جامع باید به سه موضوع برنامه ریزی، انسجام سازمانی و مشارکت مردمی توجه کنیم.


مدیر اجرایی پروژه های بین المللی سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری تشکیل ستاد مناسب برنامه ریزی، انتخاب حوزه آبخیز، تدوین برنامه راهبردی حوزه، ظرفیت سازی، توانمندسازی و آموزش، هماهنگی پروژه های دولتی و فعالیت های مردمی، اجرا، نظارت، پایش، ارزیابی و مستند سازی را از گام های اصلی تشکیل حوزه آبخیز برشمرد.


وی با بیان اینکه برنامه راهبردی، تلفیق اطلاعت موجود است، به شناسایی پروژه ها و ارتباط آن با برنامه های راهبردی تدوین شده اشاره کرد و افزود: وظیفه این کمیته کنترل اجرای برنامه‌ها جهت روشن شدن شاخص‌های در حال رشد بر اساس برنامه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه