English

نوشت افزار نظارت می شود

در آستانه شروع سال تحصیلی و افزایش تقاضا برای خرید لوازم التحریر، طرح نظارتی نوشت افزار با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها از پانزدهم شهریور ماه به مدت یک ماه در سراسر کشور اجرا خواهدشد.

نوشت افزار نظارت می شود

به گزارش خبرگزاری موج، معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از آغاز اجرای طرح نظارتی ویژه نوشت افزار از نیمه دوم شهریورماه سال جاری در سراسر کشور خبر داد.

وحید منایی با اعلام این خبر اظهار داشت: در آستانه شروع سال تحصیلی و افزایش تقاضا برای خرید لوازم التحریر، طرح نظارتی نوشت افزار با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها از پانزدهم شهریور ماه بمدت یک ماه  در سراسر کشور اجرا خواهدشد.
وی افزود: هدف از اجرای این طرح، اعمال نظارت پیشگیرانه و جلوگیری از سوء استفاده احتمالی عرضه کنندگان نوشت افزار و لوازم التحریر با رویکرد حمایت از تولیدات داخلی است.
منایی؛ لزوم بهره گیری از ظرفیت انجمن های تولیدی و اتحادیه های صنفی در دو بخش نظارت بر تامین و فروش را از جمله اقدامات مهم سازمان حمایت اعلام و بیان کرد: دربخش نظارت بر تامین، نسبت به شناسایی و بررسی عملکرد واحدهای اصلی و عمده تولیدکنندگان و وارد کنندگان اقلام مذکور در زمینه تامین نیاز بازار، بررسی عملکرد واحدهای تامین کننده اقلام موردنظر از جمله دفاتر دانش آموزی استانی، خودکار، مداد و ... از لحاظ میزان تولید، فروش، واردات و قیمت محصولات و مقایسه با مدت مشابه سال قبل و علل افزایش، فراوانی، تنوع و قیمت درسطح بازار، درج مشخصات و یا برند واحدهای تولیدی، انجام آزمون های ادواری به منظور کنترل تعداد اوراق دفاتر با احتساب مندرجات روی جلد آن و دیگر اقلام لوازم التحریر، رعایت ضوابط عمومی قیمت‌گذاری و توزیع از قبیل صدور فاکتور فروش و کنترل کمی و کیفی کالاهای وارداتی و ..... نظارت لازم صورت می پذیرد.
وی اضافه کرد: در بخش نظارت بر فروش نیز  با توجه به حراجهای فصلی و تخفیفات اعمالی، بر فعالیت عرضه کنندگان و غرفه داران مطابق با قانون و مقررات نظام صنفی  نظارت کامل و مستمر صورت می گیرد. 
این مقام مسئول ، بازرسی و شناسایی مراکز فاقد پروانه تولید و برخورد قانونی با فعالیت واحدهای مذکور ، ممانعت از فروش اجباری سایر اقلام نوشت افزار به همراه خریدهای ضروری ، رعایت موازین قانونی حاکم بر نمایشگاههای مجاز عرضه مستقیم کالا ، جلوگیری از عرضه انواع اقلام نوشت افزار تقلبی و غیراستاندارد وارداتی و برخورد قانونی با کالاها و قاچاق در سطح بازار ، رعایت درج قیمت مصرف کننده کالاها و رعایت درصد سود مجاز در مقاطع عمده و خرده فروش ، جلوگیری از فروش هرگونه نوشت افزار منقوش به تصاویر غیراخلاقی و ضد ارزشی در سطح بازار و نیز اقلام نوشت افزار تقلبی و غیراستاندارد وارداتی  و... را از دیگر موارد اجرای طرح نظارت و پایش لوازم التحریر و نوشت افزار دربازار عنوان کرد. 
ازدیگر اهداف این طرح می توان به اطلاع رسانی مناسب درخصوص چگونگی توزیع دفاتر دانش آموزی و نمایشگاه از طریق وسایل ارتباط جمعی و سایر روشهای معمول در استان ها به منظور ایجاد آرامش در بازار ، اشاره کرد. 
منایی  برخورد با نوشت افزار غیراستاندارد و قاچاق در کشور را از دیگر اولویتهای این طرح دانست و خاطر نشان کرد : در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان بمنظور کنترل کیفی خودکار و مداد وارداتی دارای استاندارد اجباری در سطح بازار و شناسایی و برخورد با نوشت افزار غیراستاندارد و قاچاق در کشور ، این بازرسیها در قالب گشتهای مشترک با سایر دستگاههای نظارتی از جمله اداره کل استاندارد استان و اتحادیه صنفی مربوطه انجام می گیرد. 
معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات سازمان حمایت تصریح کرد: تمامی واحدهای صنفی مربوطه موظف به نصب قیمت کالا و نرخنامه در معرض دید عموم هستند و هموطنان نیز در صورت مواجهه با هرگونه تخلف احتمالی اعم از گرانفروشی، عدم نصب قیمت ، عدم صدور صورتحساب و غیره می توانند با سامانه 124 واحد رسیدگی به شکایات مردمی سازمان  صنعت، معدن و تجارت استانها در سراسر کشور تماس گرفته و شکایات خود را مطرح تا در اسرع وقت رسیدگی و نتایج حاصله از بازرسی به شاکی گزارش خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی