English

مدیر عامل بوروس کالای ایران:

خرما به بورس مى آید/٢٧٠ هزار میلیارد تومان ارزش کل محصولات کشاورزى کشور

مدیر عامل بورس کالاى ایران گفت: عرضه محصولات کشاورزى در بورس نسبت گذشته افزایش یافته است.

خرما به بورس مى آید/٢٧٠ هزار میلیارد تومان ارزش کل محصولات کشاورزى کشور

به گزارش خبرنگار اقتصادى خبرگزارى موج، حامد سلطانى نژاد در نشست خبرى با اشاره به اینکه ورود محصولات کشاورزى به بورس کالاى ایران رشد قابل توجهى کرده است گفت:طبق برآوردهاى ما ٢٧٠ هزار میلیارد تومان ارزش کل محصولات کشاورزی در کشور است.

حامد سلطانى نژاد با بیان اینکه باید بازار تامین مالى کشاورزان تامین شود افزود:در چند سال گذشته بازارهاى کشاورزى متلاطم بود ولى در حال حاضر شرایط براى عرضه محصولات کشاورزی در بورس فراهم شده است.

وی به تسهیلات بانکى در حوزه کشاورزى پرداخت و تصریح کرد:توجه به کیفیت محصول خرد بازخوردى است که از تجارت به سمت تولید مى رسیم و با استقرار سیاست قیمت تضمینى از تجارت به سمت تولید پیش مى رویم و محصولات مان با کیفیت و قیمت بالاتر توزیع مى شود.

سلطانى نژاد با بیان اینکه مقدماتى براى راه اندازى بازار پسته انجام شده است، خاطر نشان کرد:کشاورزانى  که تولیدشان خرد هست باید مکانیسمى را داشته باشند که محصولات شان در یکى از قالب هاى گواهى سپرده کالایی عرضه کنند.

وى توضیح داد:براى حمایت از این اقدامات تسهیلاتى را به کشاورزان داده می شود که بخشى از صندوق توسعه ملى و بخش دیگر آن از طریق بانک کشاورزى پرداخت مى شود.

سلطانى نژاد ادامه داد: محصولاتی همچون پسته و خرما بحث استاندارد محصول از اهمیت زیادی برخوردار است علاوه بر اینکه هدف اصلی از عرضه محصولاتی مانند پسته و خرما در بورس کالا ایجاد مکانیزمی برای کشف قیمت است یعنی برای محصولاتی که بازار پذیر هستند و از آنها استقبال می شود و در این بین محصولاتی که از استاندارهای لازم برخوردار نیستند، می توانند با تخفیف مورد معامله قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه هدف از عرضه محصولات در بورس کالا این است که کشاورز و تولید کننده بداند محصول خود را با چه قیمتی در بورس به فروش برساند تاکید کرد:  در فصل برداشت با  حضور واسطه های مخرب شاهد نوسانات قیمت در بازار محصولات هستیم بنابراین کشاورز باید توان پیش بینی داشته و بداند  برای سال آینده محصول خود را با چه قیمتی به فروش برساند که این امر تنها از طریق بورس کالا محقق می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی