English

:

افزایش تراز تجاری بخش کشاورزی

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از مشکلات کشاورزی به دلیل مسائل فرابخشی است، گفت: تراز تجاری بخش کشاورزی ارتقاء یافته است.

افزایش تراز تجاری بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری موج، جلال محمودزاده در نشست علنی امروز (پنجشنبه، 26 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با تبریک سالروز ورود آزادگان قهرمان به کشور گفت: آقای حجتی از سابقه بالای کار در وزارتخانه جهاد کشاورزی برخوردار است و در 3 مقوله رزومه، عملکرد و برنامه، اقدامات وی قابل تشریح است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای حجتی از سوابق مدیریتی برخوردار است و 6 سال در استانداری مسئولیت داشته و اجرای طرح های عظیمی مانند سد کرخه در زمان تصدی وی صورت گرفته است و پس از ادغام وزارتخانه های جهاد سازندگی و کشاورزی وزیر موفقی بوده است.

محمودزاده با بیان اینکه کشور نیازمند مدیران پاکدست است، گفت: در سال های گذشته کشور با مشکلاتی مانند خشکسالی و کم آبی روبه رو شده که این موضوع با امنیت غذایی کشور در ارتباط است بنابراین باید با اتخاذ تصمیمات صحیح تلاش کرد تا استقلال کشور در همه زمینه ها حفظ شود.

وی ادامه داد: حجتی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی علاوه بر مسائل فنی به مباحث فرابخشی در تولید توجه دارد و بنده به عنوان کسی که از تجربه کاری در حوزه جهاد کشاورزی برخوردارم از عملکرد حجتی در وزارتخانه جهاد کشاورزی دفاع می کنم.

محمودزاده تصریح کرد: این موضوع را مخالفان اشاره می کنند که مدرک تحصیلی حجتی در رشته متفاوت با کشاورزی است، این در حالی است که احداث سد و بتن ریزی کانال و صدها مورد دیگر به رشته کارشناسی عمران ارتباط دارد و نکته دیگر اینکه حجتی از سوابق فراوانی برخوردار است که این سوال را مطرح می کند که آیا این سوابق ارزشمند به اندازه یک مدرک لیسانس دانشگاهی نیست.

وی ادامه داد: حجتی قانونی را ابلاغ کرده که در زمینه رفع تداخلات کاری است، زمینه اصلاح سندهای زمین های کشاورزی فراهم شده بنابراین باید عادلانه درباره عملکردها قضاوت کرد و این موضوع نباید فراموش شود که بخشی از مشکلات در حوزه کشاورزی مربوط به مسائل فرابخشی است.

وی ادامه داد: در قانون رفع موانع تولید و برنامه ششم توسعه این موضوع مطرح شده که حدود یک هزار و 350 میلیارد تومان دولت به صندوق بیمه کشاورزی اعتبار هدیه دهد اما اینکه چند ریال پرداخت شده جای سوال دارد، آیا این مشکل به حجتی ارتباط دارد به دلیل اینکه وزیر جهاد کشاورزی در این رابطه 30 مکاتبه را داشته است.

محمودزاده افزود: همه محصولات تراریخته در کشور که با مشکل روبه رو نیست در این رابطه علم جدیدی برای تولید محصولات تراریخته وجود دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد، همچنین بحث مصرف بهینه کود در برنامه های حجتی وجود دارد.

وی ادامه داد: در 4 سال گذشته رشد اقتصادی بخش کشاورزی از حدود 3.7 درصد در سال 91 به 5.7 درصد در سال 95 ارتقاء یافته و تولید گندم حدودا از 9.3 میلیون تن به 14.6 میلیون تن افزایش یافته که بیانگر 57 درصد پیشرفت است، در بحث خرید تضمینی گندم از 2.14 میلیون تن به 11.5 میلیون تن افزایش یافته و همچنین نرخ رشد تولید محصولات کشاورزی و دامی 7 درصد بوده و تراز تجاری بخش کشاورزی با 5 میلیارد دلار رشد روبه رو شده و تسهیلات مکانیزاسیون با ارتقاء روبه رو شده و همچنین به مسئله استفاده بهینه از آب توجه شده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: با مدیریت حجتی به ترویج نوین کشاورزی در مراکز ارائه خدمات کشاورزی توجه شده و امیدوارم کارگزاران بیمه کشاورزی نیز در بدنه بخش کشاورزی جذب شوند، در هر صورت امیدوارم با توجه به تجارب مفید حجتی نمایندگان به وی رأی اعتماد بدهند تا زمینه مقابله با بحران های کشاورزی، منابع طبیعی فراهم شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه