English

واکنش منفی بازار نفت به افزایش ذخایر آمریکا

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه در واکنش به افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و تداوم تولید بالا از سوی تولیدکنندگان اوپک که نگرانی‌ها نسبت به اشباع عرضه را تشدید کرد، با کاهش روبه‌رو شد.

واکنش منفی بازار نفت به افزایش ذخایر آمریکا

به گزارش خبرگزاری موج، نفت برنت که قیمت پایه بازار بین المللی است با ۳ سنت کاهش نسبت به قیمت نهایی روز سه شنبه، ۴۸.۸۱ دلار در هر بشکه معامله شد. بهای معاملات این بازار روز گذشته ۴۲ سنت یا ۰.۹ درصد افزایش یافت و در ۴۸.۸۴ دلار در هر بشکه بسته شد.

نفت وست تگزاس اینترمدیت به ۴۶.۳۳ دلار در هر بشکه رسید که ۷ سنت نسبت به معاملات روز گذشته کاهش داشت. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه ۳۸ سنت یا ۰.۸ درصد افزایش نشان داد و در ۴۶.۴۰ دلار در هر بشکه بسته شد.

گروه صنعتی "موسسه امریکن پترولیوم" روز سه شنبه اعلام کرد که ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۴ ژوییه، ۱.۶ میلیون بشکه افزایش یافته و به ۴۹۷.۲ میلیون بشکه رسیده است.

خارج از آمریکا، عرضه از سوی کشورهای صادرکننده نفت عضو اوپک بالا مانده که تا حدود زیادی به دلیل تولید رو به رشد از سوی نیجریه و لیبی به رغم تعهد این سازمان برای کاهش تولید است.

طبق گزارش بانک فرانسوی بی ان پی پاریبا، نیجریه و لیبی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در احیای تولید نفت داشته‌اند. تولید در لیبی در حال حاضر بیش از یک میلیون بشکه در روز گزارش شده، در حالی که برنامه‌های بارگیری محموله‌های تحویل اوت برای نیجریه به بیش از دو میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

عرضه رو به رشد نفت از سوی نیجریه و لیبی در ژوئن سال جاری نسبت به اکتبر سال ۲۰۱۶، ه طور متوسط ۴۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است. این میزان تولید معادل ۴۰ درصد از ۱.۲۵ میلیون بشکه در روز کاهش تولیدی است که ۱۰ عضو اوپک متعهد شده‌اند انجام دهند. نیجریه و لیبی از مشارکت در توافق کاهش تولید کشورهای عضو و غیرعضو اوپک که از ژانویه امسال تا مارس سال ۲۰۱۸ اجرا می‌شود معاف شده‌اند.

طبق گزارش بی ان پی پاریبا، صحبت درباره محدود کردن تولید نیجریه و لیبی به سرعت در داخل اوپک بالا گرفته است، اما بعید است این دو کشور پس از احیای تولیدشان حاضر شوند دوباره آن را محدود کنند.

بر اساس گزارش رویترز، در بخش تقاضا، موسسه بی ام آی ریسرچ، هشدار داده است که چین در ماه ژوئن به رکورد استفاده پالایشگاهی از نفت نزدیک شده و میزان تقاضا احتمالا در نیمه دوم سال کاهش خواهد یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه