English

امروز در بازارهای جهانی

قیمت نفت با احتمال تمدید توافق اوپک افزایش یافت

امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت تحت تاثیر کاهش تولید دو میدان نفتی اصلی در لیبی و نیز احتمال تمدید توافق اوپک افزایش یافت.

قیمت نفت با احتمال تمدید توافق اوپک افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت نسبت به روز گذشته 2 درصد افزایش یافت. قیمت این دو نفت در لحظه انتشار خبر به 51 دلار و 65 سنت رسید؛ قیمت نفت آمریکا هم افزایش 35 سنتی داشت و بشکه‌ای 48 دلار و 72 سنت به فروش رفت.

همچنین سایر محصولات ترابری شده هم با کاهش قیمت مواجه شدند به طوری که قیمت بنزین با رشد 28 سنتی گالنی 163 دلار و 77 سنت به فروش رفت. نفت کوره و گازوئیل هم افزایش‌هایی به ترتیب 1 دلار و 75 سنت داشتند.

بیزینس تایمز دو دلیل عمده باری افزایش قیمت نفت اعلام کرده است نخست اینکه شورشیان در لیبی تولید میدان نفت در غرب لیبی را متوقف کرده‌اند. این دو میدان نفتی به نام‌های شرارا و وفا هستند که یک سوم تولید نفت این میادین کاهش یافته و در مجموع عرضه در بازار جهانی نفت را کمتر کرده است.

از سوی دیگر صحبت‌های وزرای نفت ایران و روسیه در روز گذشته حاکی از این است که احتمال تمدید توافق اوپک وجود دارد.

براساس توافق اوپک کشورهای تولید کننده نفت از ابتدای سال جدید میلادی تولید خود را 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش می‌دهند.

شواهد حاکی از این است که این کشورها می‌خواهند مدت توافق را بعد از 6 ماه تمدید کنند. تمدید توافق اوپک سیگنال‌هایی به بازار داده است که عرضه نفت کم خواهد شد؛ بنابراین تلاش مصرف‌کنندگان برای جمع‌آوری این طلای سیاه بازار بیشتر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی