English

درخواست وزیر تعاون برای حمایت از ICT روستایی

وزیر تعاون با بیان این که بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان با در نظر گرفتن بودجه‌های عمومی در حوزه رفاه هزینه شده است، گفت: اگر قادر شویم این هزینه را هدفمند کنیم اثربخشی آن بسیار گسترده خواهد بود. ایجاد عدالت واقعی در بهره مندی از فناوری اطلاعات است.

درخواست وزیر تعاون برای حمایت از ICT روستایی

به گزارش خبرگزاری موج، علی ربیعی امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های اپراتور سوم که در راستای اجرای شبکه ملی اطلاعات انجام شد، علی ربیعی با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری که جزو سیاست‌های دولت قرار گرفته است، گفت: فقر و اشتغال از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و ما با گسترش فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات می‌توانیم آنچه که همواره از آن رنج می‌بردیم یعنی فعالیت‌های غیر هدفمند در حوزه فقر را تصحیح کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: از برنامه‌های جدی دولت، پیشگیری از گسترش فقر، محدود کردن فقر و حرکت به سمت محو فقر است و همچنین اشتغال فراگیر است و با حوزه فناوری اطلاعات دسترسی‌های آسان‌تر، عادلانه کردن برنامه‌ها و سیاست‌های رفاهی خواهیم داشت.

ربیعی با درخواست از وزیر ارتباطات برای حمایت از ICT روستایی، اظهار کرد: برنامه‌های مشخصی برای رفاه در روستا وجود دارد. گسترش بیمه روستاییان و عشایر، ارتقای یارانه در فقرای روستایی از جمله این برنامه‌هاست. خدمات دولت الکترونیک به هدفمند کردن به مبارزه با فقر کمک می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که دنیای آینده اشتغال، دنیای حوزه IT است، افزود: افتخار ما در دولت تدبیر و امید این است که اموال کارگران و بازنشستگان را حفظ کردیم و سعی کردیم از این اموال استفاده نکنیم و به آن اضافه کنیم.

همچنین پورمحمدی - وزیر دادگستری – در این مراسم با بیان این که فناوری اطلاعات نیاز جدی جامعه امروز در عرصه‌های مختلف است، گفت: اگر بخواهیم از حقوق شهروندی حمایت کنیم ابزار لازم این عرصه را نیاز داریم و ابزار اصلی در فضای امروز جامعه جهانی تکنولوژی و ارتباطات است، بنابراین اگر بخواهیم خدمات خوب، سریع و ارزان ارائه دهیم، باید فضای جامعه را فضای شفافی کنیم که اطلاعات در اختیار همه باشد.

وی با اشاره به دسترسی آزاد به اطلاعات، اظهار کرد: همه باید با مجموعه تحولات جاری در کشور آشنا باشند و بدانند که چه تحولاتی در کشور در جریان است. این موضوع همان گسترش شبکه اطلاعات و گردش آزاد اطلاعات و دسترسی آسان و سریع برای همه شهروندان است که ضرورتی جدی به شمار می‌رود. اگر به توسعه و پیشرفت کشور اعتقاد داریم باید این مسیر را دنبال کنیم.

وزیر دادگستری با تاکید بر اهمیت پرداختن به عرصه فناوری اطلاعات، بیان کرد: در دولت یازدهم به این حوزه توجه ویژه شده و گام‌های بلندی برداشته شده است. مردم ما در استفاده از این فضا و گسترش شبکه اطلاعات، اینترنت، پهنای باند و سرعت تبادل اطلاعات جلوتر از دولت هستند و حتی در دولت هنوز آن چنان که باید از این فضا استفاده کامل نبردیم.

پورمحمدی ادامه داد: در حال حاضر استفاده از فضای دیجیتال در بازار، خانواده‌ها، محیط کسب و کار، فضاهای تفریحی و ورزشی عملا گسترش بیشتری از فضای اداری جامعه دارد. باید تلاش کنیم دولت الکترونیک را گسترش دهیم.

وی با اشاره به شبکه ملی اطلاعات بیان کرد: با تاکیدات مقام معظم رهبری، عنایت رییس جمهور و تلاش وزارت فناوری اطلاعات توفیقات قابل توجهی ایجاد شده و امروز شبکه ملی اطلاعات در عرصه‌های مختلف به بار آمده است و همه باید از این فضا استفاده کنیم.

وزیر دادگستری با اشاره به راه اندازی سامانه گنج انسان توسط اپراتور رایتل، اظهار کرد: ما امروز ۲۴ میلیون شهروند زیر ۱۸ سال داریم. آینده کشور بستگی به این دارد که با آنها چه رفتاری داشته، از حقوق شان چگونه حمایت کرده و نیازهایشان را چطور تامین می‌کنیم. هر برخوردی که با این بخش از جامعه داریم، تصویر آینده ایران است، بنابراین کشور باید در این زمینه سرمایه‌ گذاری کند.

پورمحمدی ادامه داد: با نگاهی جامع با مجموعه دستگاه‌های کشوری فعالیت و تعامل گسترده‌ای داریم. مجموعه دستگاه‌ها باید براساس اطلاعات واقعی تصمیم بگیرند و خدمات ارائه دهند.

وی در ادامه با بیان این که سامانه گنج انسان پاسخگوی ایجاد ارتباط و تجمیع اطلاعات است، گفت: بزرگ ترین بانک اطلاعاتی در حال حاضر تجمیع شده و انباشت فوق ‌العاده‌ای از اطلاعات نزدیک به ۴۰ مرکز تولید اطلاعات جمع آوری شده است.

وزیر دادگستری خاطر نشان کرد: بستر جدی خدمات دولت الکترونیک استفاده از فضای ارتباطی کشور و بهترین نوع بهره برداری از شبکه اجتماعی است که در فازهای بعدی این سامانه اتفاق می‌افتد. انتظار داریم که مجموعه نیازهای این جامعه چند ده میلیونی در گام‌های بعدی پاسخ داده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه