English

معاون وزیر نیرو:

از دریافت اعتبارات دولتی ناامید شده‌ایم/ضرورت توسعه نیروگاه شازند

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: تخصیص منابع عمومی دولتی محدودیت های زیادی دارد که عملا ما را از دریافت این اعتبارات ناامید کرده و معتقدیم باید متکی به منابع خود باشیم.

از دریافت اعتبارات دولتی ناامید شده‌ایم/ضرورت توسعه نیروگاه شازند

به گزارش خبرگزاری موج،  محسن بختیار در جلسه هم اندیشی با استاندار مرکزی و مدیران صنعت آب و برق این استان در اراک، اظهار داشت: امسال به علت افازیش گرمای هوا در حوزه برق با شرایط ویژه و بی سابقه مواجه شدیم و در تمام مناطق کشور رکوردهایی را در مصرف برق در کشور داشتیم و این آزمایشی بود برای کارکنان وزارت نیرو بود تا قدرت آنها در بحران سنجیده شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو افزود: در هفته گذشته پیک بار مصرف روزانه کشور از مرز 55هزار و 400مگاوات گذشت که در تاریخ صنعت برق بی سابقه بود، تقریبا تمام تجهیزات صنعت برق در فشار بود اما به خوبی مدیریت شد.

بختیار بیان کرد: در بخش تولید و در بخش انتقال و توزیع، به خوبی و درایت کار دنبال می شود تا شرایط حساس فصل گرما را با حداقل مشکل پشت سربگذاریم و خدمات رسانی مطلوب را به مردم انجام دهیم.

وی خاطرنشان ساخت: استان مرکزی قطب صنعت کشور است و متوسط برق مصرفی صنعتی این استان دو برابر میانگین کشوری و حدود 65 درصد است که نشان از تاثیرگذاری این استان در تولید و صنعت و اقتصاد کشور دارد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه مقرر است رشد هشت درصدی اقتصاد محقق شود که برای اجرایی شدن آن نیازمند رشد صنعت و تولید در کشور هستیم که طبیعتا استان مرکزی و ظرفیت های آن در صنعت در این رابطه بسیار تاثیرگذار است.

بختیار ادامه داد: طی دو روز گذشته پروژه های متعددی در استان مرکزی بهره برداری و یا کلنگ زنی شد که هفت پروژه به مبلغ 420میلیارد رسال بهره برداری شد و یک پروژه نیز که طرح انتقال آب از کوچری به ساوه است کلنگ زنی شد که مقرر است با اعتبار دو هزار و 850 میلیارد ریال به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: توجخ به صرفه جویی در مصرف آب و برق مساله بسیار مهم و حیاتی است و توجه مردم و صنایع به این موضوع باید معطوف شود تا در آینده با مشکلی در رابطه با تامین آب و برق مواجه نباشیم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: بخش مهمی از هزینه ه مربوط به زمان پیک مصرف است که اگر فرهنگ صرفه جویی نهادینه شود طبیعتا می توانیم در هزینه های صنعت آب و برق صرفه جویی بسیار زیاد داشته باشیم.

وی افزود: استان مرکزی صنعتی بوده و اولین نیاز منطقه صنعتی تامین آب و برق و اجرای زیرساخت ها است، بنابراین فعالیت زیرساخت ها و نیروگاه های تامین برق در این مناطق از اهمیتی شایانی برخوردار است.

بختیار تاکید کرد: چنانچه می خواهیم به رشد پیش بینی شده در برنامه سوم را محقق کنیم نیاز به توسعه زیرساخت ها دارد بنابراین مقرر است دو واحد 325مگاواتی برق مجموعا 600مگاوات در طرح توسعه نیروگاه شانزد پیش بینی و تجهیزات آن نیز خریداری و حمل شده اما به دلیل مسائل زیست محیطی فعال فعال نشده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو توضیح داد: ما به دنبال اجرای پروژه هایی که رضایتمندی مردم را به دنبال نداشته باشد نیستیم و تلاش داریم موازین زیست محیطی رعایت شود و در همین رابطه طرح توسعه نیروگاه شازند هم اکنون متوقف شده است.

وی ادامه داد: در کنار مباحث زیست محیطی باید تدبیری انجام شود تا بتوانیم طرح توسعه نیروگاه شازند را به انجام برسانیم و در رابطه با تامین برق استان در آینده دغدغه ای وجود نداشته باشد.

بختیار گفت: مساله دیگر اینکه منابعی که بتوانیم با استفاده از آن منابع، درخواست های مردم را در هر منطقه به انجام برسانیم همان منابع صنایع منطقه هستند، در منابع عمومی دولتی محدودیت های زیادی وجود دارد که ما را در تخصیص و دریافت اعتبارات از دولت ناامید کرده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو افزود: در همین راستا ما باید متکی به منابع خود باشیم و با استفاده از آن نیازهای هر منطقه و درخواست های مردم را پیگیری و عملیاتی کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: شرکت توزیع برق استان مرکزی چهار هزار و 600میلیارد ریال از صنایع و سایر مشترکان مطالبه دارند که رقم بسیار بالایی است و تحقق آن می تواند تحول عظیمی را در استان ایجاد کنند در این رابطه بایستی مساعدت گردد تا این معوقات پرداخت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه