English

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان:

فولاد مبارکه با ایجاد واحدهای بالا و پایین دستی نقش ارزنده ای در تولید، رونق اقتصادی و اشتغالزایی کشور دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان خاطرنشان کرد: استان اصفهان از نظر تعداد و میزان سرمایه و اشتغال در واحدهای فعال صنعتی به ترتیب رتبه های دوم، اول و دوم کشور را دارد و حدود ۱۱ درصد سهم کشور را در دست فعالیت دارد.

فولاد مبارکه با ایجاد واحدهای بالا و پایین دستی نقش ارزنده ای در تولید، رونق اقتصادی و اشتغالزایی کشور دارد

به گزارش خبرگزاری موج، در بخش دیگری از این مراسم مهندس اسرافیل احمدیه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: فولاد مبارکه یکی از موفق ترین واحدهای صنعتی و تولیدی کشور است و این شرکت با حجم بالایی از سرمایه در بخش فولاد کشور و به منظور توسعه روزافزون این صنعت، پا را فراتر از جغرافیای استان گذاشته است و به گونه ای وارد عمل شده که با ایجاد واحدهای بالا و پائین دستی نقش ارزنده ای در تولید، رونق اقتصادی و اشتغالزایی کشور دارد.

وی ادامه داد: از آنجایی که این شرکت را میتوان با قاطعیت، موفق ترین شرکت کشور بنامیم، بنابراین میطلبد که با حمایتهای تعرفه ای و تسهیل در امر صادرات، شرایطی فراهم کنیم تا این گروه فولادسازی کشور همچنان به فعالیت خود ادامه دهد.

احمدیه افزود: در استان اصفهان که صنعتی ترین استانهای کشور است، در بخش صنعت بیش از ۹۲۰۰ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۲۱۳ هزار میلیارد ریال و با اشتغالی حدود ۲۶۰ هزار نفر در حال فعالیت و کار است و در رابطه با طرح هایی که دارای جواز تأسیس میباشند ۶۱۹۰ طرح در حال انجام داریم که پیش بینی ای که در رابطه با سرمایه شده حدود ۳۰۵ هزار میلیارد ریال است و اشتغال ۱۹۲ هزار نفر را در پی خواهد داشت.

در تلاش هستیم علیرغم اینکه بیشترین طرح های در حال انجام را در کشور داریم بتوانیم باهمت همه مدیران و صاحبان صنایع و با حمایتی که وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهند داشت این طرحها را به سرانجام برسانیم.

وی بابیان اینکه در بخش معدن، حدود ۷۹۲ واحد معدنی وجود دارد که ظرفیت استخراج آنها حدود ۴۷ میلیون تن بوده و برای بالغ بر ۹ هزار نفر ایجاد اشتغال کرده است، افزود: در رابطه با بخش تجارت و بازرگانی ۲۴ اتاق اصناف در استان وجود دارد که ۶۰۱ اتحادیه صنفی دارند و نهایتا چیزی حدود ۱۶۰ هزار واحد صنفی را راهبری میکنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان خاطرنشان کرد: استان اصفهان ازنظر تعداد و میزان سرمایه و اشتغال در واحدهای فعال صنعتی به ترتیب رتبه های دوم، اول و دوم کشور را دارد و حدود ۱۱ درصد سهم کشور را در دست فعالیت دارد. احمدیه خاطرنشان کرد: استان اصفهان ازنظر تعداد معادن سنگهای تزئینی و آهک و همچنین ازنظر فعالیتهای ساختمانی و تولیدی هم رتبه اول کشور را دارد.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از تولیدکنندگان و واحدهای صنعتی نمونه کشور، قدردانی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه