English

رییس نظام صنفى کشاورزى ایران مطرح کرد؛

برگزارى اولین نمایشگاه صنعت میوه/تولید بیش از١٠٠ میلیون تن محصولات کشاورزى

ملک زاده با بیان اینکه تأمین و تولید محصولات کشاورزى بازوی اجتماعى و استراتژیک ما است گفت:قانون افزایش بهره ورى در بخش کشاورزى نقطه عطف نظام صنفى کشاورزى مى باشد.

برگزارى اولین نمایشگاه صنعت میوه/تولید بیش از١٠٠ میلیون تن محصولات کشاورزى

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزارى موج،شفیع ملک زاده در نشست خبرى درباره اولین نمایشگاه صنعت میوه ایران گفت:ایجاد جایگاه هاى ثابت در حوزه هاى تصمیم گیرى از مهم ترین أهداف نظام صنفى کشاورزی ایران است.

رییس نظام صنفى کشاورزى ایران با اشاره به اینکه متاسفانه کشاورزان ما از کوچک ترین حق خود که بیمه تأمین اجتماعى هست محروم می باشند افزود:تحقق سازى و أهداف کشاورزان  و ایجاد هم افزایی فعالیت هى مختلف کشاورزى در زنجیره هاى تولید از برنامه هاى نظام صنفى است.

وى با بیان اینکه یکى از وظایف دیگر نظام صنفى کشاورزى ایران برگزارى نمایشگاه ها و حمایت از تولید کنندگان حوزه کشاورزى است مطرح کرد:اولین نمایشگاه بین المللی صنعت میوه ایران با هدف نقش مدیریت پیشرفته صنعت میوه در توسعه پایدار ٣١ مردادماه به مدت ٤ روز در هتل المپیک برگزار می شود.

ملک زاده توضیح داد:قانون تمرکز به وظائف کشاورزی که با مصوبه مجلس شورا اسلامى تصویب شد و توجه به قانون افزایش بهره ورى و هم افزایی محصولات کشاورزى  از اهداف اصلى نظام صنفى کشاورزى محسوب مى شود.

به گفته این مسئول در سال ۹۲ و بیش از آن شاهد واردات بیش از ۲میلیون تن شکر بودیم در حالی که در سال ۹۵ به کمتر از ۷۰۰هزار تن رسید.

وی به ضایعات محصولات کشاورزى اشاره کرد و افزود:ما حدود ۱۲۰ میلیون تن محصولات کشاورزی داریم و سالانه شاهد بیش از ۳۰ درصد ضایعات در این بخش هستیم. بنابراین نیاز است در بخش صنایع تبدیلی بیشتر کار کنیم و کمبودهایی که در بخش این صنایع و فراوری وجود دارد، باید با حمایت دولت جبران شود تا بتوانیم توانایی نگهداری و فرآوری محصولات را افزایش دهیم.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه