English

طلای جهانی اندکی افزایش یافت

طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی یک روز پس از این که به پایین ترین قیمت در پنج هفته گذشته صعود کرد تحت تاثیر ابهامات سیاسی مورد حمایت قرار گرفت و اندکی افزایش یافت.

طلای جهانی اندکی افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۲۴۴.۷۶ دلار رسید. بهای معاملات این بازار ابتدا به رکورد پایین ۱۲۴۲.۶۱ دلار عقب‌نشینی کرده بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در اوت تقریبا ثابت بود و در ۱۲۴۶.۶۰ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته ۹.۸۰ دلار یا ۰.۸ درصد کاهش یافت و در ۱۲۴۶.۷۰ دلار بسته شد.

بر اساس گزارش رویترز، طلا اواخر هفته گذشته پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا افزایش نرخ‌های بهره را تصویب کرد و از افزایش بیشتر نرخ‌های بهره در سال میلادی جاری خبر داد، با کاهش قیمت روبرو شد. ویلیام دادلی، رییس بانک فدرال نیویورک روز گذشته اظهار کرد: آمار اقتصادی ضعیفی که اخیرا منتشر شده‌اند بعید است مانع تصمیم بانک مرکزی مرکزی آمریکا برای ادامه‌ افزایش نرخ‌های بهره شود.

در این بین، چارلز ایوانز رییس بانک فدرال شیکاگو اظهار کرد: ممکن است بهتر باشد که بانک مرکزی آمریکا برای تصمیم گیری در زمینه افزایش مجدد نرخ‌های بهره تا پایان سال صبر کند و پس از آن برای افزایش نرخ‌ها و کاهش ترازنامه عظیم خود به صورت تدریجی عمل کند.

نرخ‌های بهره بالاتر از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند و با افزایش هزینه نگهداری طلا که سود دهی ندارد، قیمت فلز ارزشمند را تحت فشار قرار می‌دهد.

به گفته مارک تو مدیر تحقیقات در گروه مالی وینگ فانگ هنگ کنگ، ریسک گریزی به دلیل نگرانی‌هایی پیرامون پیامدهای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، نگرانی‌ها نسبت به توانایی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای اجرای اصلاحات مالی، نتایج انتخابات در اروپا و تنش‌ دیپلماتیک در خاورمیانه تا حدودی از طلا حمایت کرده است.

 

طلا در شرایط ابهام سیاسی و مالی به عنوان سرمایه‌ گذاری جایگزین استفاده می‌شود.

 

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۸۶۲.۵۳ دلار رسید و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش ۹۲۱.۴۰ دلار معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۷ درصد رشد کرد و به ۱۶.۵۶ دلار رسید. بهای معاملات این فلز روز دوشنبه به ۱۶.۴۴ دلار نزول کرده بود و پایین‌ترین قیمت در حدود یک ماه اخیر بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی