English

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت:

کالاهاى خارجی شناسه دار می شوند

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در نشست خبری با موضوع رونمایی از سامانه شناسه کالا و تشریح و دستور العمل آن گفت:تمامى کالاهاى خارجى از با شناسه وارد کشور می شود.

کالاهاى خارجی شناسه دار می شوند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزارى موج، معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در نشست خبری با موضوع رونمایی از سامانه شناسه کالا و تشریح و دستور العمل آن گفت:تمامى کالاهاى خارجى از با شناسه وارد کشور می شود.

صادقى با بیان اینکه این طرح براى شفاف سازى اسناد کشور  و کنترل قاچاق کالا انجام می گیرد افزود:کلیه وارد کنندگان داخلی طبق دستور العمل إجرائی تمامی کالاهاى خارجى باید با شناسه و رهگیرى  وارد کشور کنند.

معاون امور اقتصادی بازرگانى توضیح داد:براساس این آیین نامه کالاها در ٣ گروه إجرایی می شود و از تاریخ ٣١ اردیبهشت  برخى از کالاها با شناسه و برخی از ٣١ خرداد باید داری شناسه ره گیرى باشد.

وی ادامه داد: بعد از ابلاغ این آئین‌نامه، ستادی تحت عنوان «ستاد ملی» متشکل از ۱۰ کارگروه تخصصی شناسایی مراحل مورد نیاز برای تدوین دستورالعمل‌های خاص آغاز به کار کرده است.

صادقی تصریح کرد:بعد از اتمام مراحل بررسی و مطالعه، ۱۱ دستورالعمل تدوین شد و با توجه به اینکه تمام دستگاه‌های مرتبط با فرآیند تجاری کالا از تولید تا حمل و نقل انبارداری هر یک آیین‌نامه‌ها و مقررات داخلی خود را داشتند باشند.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت ادامه داد:با این سامانه، تمامی فرآیندهای تجاری کالا در واردات و صادرات قابل رهگیری بوده و سرعت عمل در انجام تمام مراحل واردات، صادرات، انبار، ترخیص به چند برابر می‌رسد.

وی گفت: از ۳۱ اردیبهشت ماه کلیه واردکنندگان دخانیات موظف هستند شناسه کالا را روی کالا نصب کنند؛ این شناسه برخلاف کد شبنم در همه مبادی، تولید و روی کالاها نصب می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه