English

افزایش ۳۰ درصدی تولید غلات کشور مرهون توسعه مکانیزاسیون کشاورزی است

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: توسعه مکانیزاسیون کشاورزی موجب افزایش 25 تا 30 درصدی تولید غلات کشور به ویژه گندم و جو آبی و دیم طی سه سال دولت یازدهم شده است.

افزایش 30 درصدی تولید غلات کشور مرهون توسعه مکانیزاسیون کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی،  کامبیز عباسی اظهار داشت: افزایش 10 تا 15 درصدی تولید برنج کشور ، کاهش 55 تا 60 درصدی هزینه های تولید این محصول و اقتصادی شدن تولید آن نیز مرهون بکارگیری مکانیزاسیون است.

وی در عین حال ورود 79 هزار دستگاه انواع تراکتور در مزارع و باغات طی دولت یازدهم را در تاریخ کشاورزی ایران بی سابقه خواند.

وی افزود: در این مدت 2300 دستگاه انواع کمباین برداشت غلات، نزدیک به 4500 دستگاه کمباین برنج، بیش از 12 هزار و 800 دستگاه انواع بذر کار غلات نزدیک به 2380 دستگاه نشاکار برنج و بیش از 97 هزار دستگاه انواع سمپاش به عرصه کشاورزی تزریق و در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.

عباسی با اذعان به این که ورود ماشین ها و ادوات کشاورزی منجر به افزایش سطح عملیات مکانیزه در اراضی کشور شده است، گفت: در دولت تدبیر و امید بیش از دو میلیون و 570 هزار هکتار به سطح کاشت مکانیزه کشور، بیش از یک میلیون و 280 هزار هکتار به سطح عملیات سمپاشی، بیش از290 هزار هکتار به سطح برداشت مکانیزه برنج با کمباین افزوده شده است.

این مقام مسوول در عین حال اضافه کرد: در این مدت 142 هزار هکتار نیز افزایش سطح نشا کاری برنج داشته ایم.

وی اظهار داشت: برای نخستین بار در دولت یازدهم مکانیزاسیون به تمام زیر بخش های تولیدی بخش کشاورزی تسری پیدا کرده و این در حالی است که در گذشته صرفا در حوزه زراعت متمرکز بوده ایم.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی تصریح کرد: اکنون مکانیزاسیون در بخش های باغبانی، دام و طیور، آبزی پروری، جنگل و مرتع و منابع طبیعی و گیاهان دارویی توسعه پیدا کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه