English

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی

بهره گیری از خدمات الکترونیک در صنعت بیمه به اوج خود رسیده است

گردهمایی مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات و مدیران خودروی صنعت بیمه کشور با تاکید بر جمع آوری اطلاعات آنلاین شخص ثالث از سوی بیمه مرکزی برگزارشد.

بهره گیری از خدمات الکترونیک در صنعت بیمه به اوج خود رسیده است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی در این همایش گفت: ارائه خدمات الکترونیکی صنعت بیمه در شرف آمادگی و بالندگی است.

مهندس سید قاسم نعمتی با اشاره به ضرورت ارائه خدمات الکترونیکی توسط صنعت بیمه کشور و هم راستا با سایر حوزه های بانکی، مالیاتی، پست و... گفت : تحقق شاخص های بیمه ای تعریف شده بیمه ای در دولت الکترونیک بدون همکاری مدیران آی تی شرکتها امکانپذیر نیست.

وی با تاکید بر این نکته که سامانه سنهاب)سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه( متعلق به کل صنعت بیمه است گفت: این سامانه آبروی صنعت بیمه است و ما باید برای استقرار این سامانه تلاش مضاعفی را داشته باشیم.

نعمتی از آنلاین نمودن جمع آوری اطلاعات و داده های صنعت بیمه به عنوان یکی از اهداف سمینار یاد کرد و اضافه کرد: قانون و تکالیف بیمه ای امکان و اجازه ماندن در زمان حال را به ما نمی دهد و اکنون موضوعاتی مانند پاسخ به اصالت سنجی بیمه نامه ها، تعیین وضعیت بیمه شهروندان، مبارزه با پولشویی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان نمونه ای از مطالبه های قانون از صنعت بیمه و بیمه مرکزی مطرح است که  تحقق این موضوع بدون راه اندازی سامانه مطمئن اطلاعات خودرویی امکان پذیر نیست.

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی از تسریع در ارائه مقدمات لازم بمنظور ارائه خدمات الکترونیک بیمه ای به عنوان یکی از  ضرورت های حال حاضر صنعت بیمه یاد کرد و گفت: یکی از برنامه های صنعت بیمه جایگزینی کارتهای الکترونیکی به جای بیمه نامه های کاغذی  است و در این زمینه باید راهکارهای لازم برای تحقق و عملیاتی کردن این موضوع بررسی شود .

مهندس نعمتی اضافه کرد، بالندگی زمانی اتفاق می افتد که بانک های اطلاعاتی کامل با یکدیگر مرتبط و مراوده اطلاعاتی داشته باشند و نتیجه آن الکترونیکی شدن سرویس ها و سهولت در انجام کارها و شفافیت در اطلاعات خواهدبود.

گفتنی است، در این گردهمایی مدیران نظارت فنی، برنامه ریزی و توسعه نیز به ارائه مطالب در خصوص وضعیت شاخص های خودرو و بررسی کارتی کردن بیمه شخص ثالث و حذف کاغذ پرداختند و موضوع ثبت مشخصات و شرکت در کارگاه آموزشی در حوزه امنیت نیز از دیگر بخش های این سمینار بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه