English

تمایل شرکت‌های بین‌المللی برای توسعه نفت خزر

مدیر عامل شرکت نفت خزر و مشاور وزیر در امور منابع انسانی با اشاره به مذاکره با شرکت‌هایی که صاحب دانش و تکنولوژی حفاری در آب‌های عمیق هستند، گفت: شرکت‌های مختلف بین‌المللی از کشورهای مختلف از جمله کشور نروژ برای توسعه نفت خزر اعلام آمادگی کرده‌اند.

تمایل شرکت‌های بین‌المللی برای توسعه نفت خزر

به گزارش خبرگزاری موج، محسن دلاویز در حاشیه چهارمین روز از نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به اکتشاف نفت در دریای خزر اظهار کرد: در تاریخ 20 اردیبهشت‌ماه سال 1391 در میدان سردار جنگل در عمق 2500 کیلومتر به نفت رسیدیم. با توجه به این‌که منابع هیدروکربوری در خشکی رو به کاهش است پیش‌بینی می‌شود در پنج سال آینده با رشد 30 درصدی سرمایه‌گذاری در دریای خزر مواجه شویم و میزان سرمایه‌گذاری از مرز 260 میلیارد دلار فراتر رود.

وی با بیان این‌که 70 درصد از میادین نفت و گاز در بخش فراساحلی است، گفت: خزر به عنوان بزرگ‌ترین دریاچه از حیث ذخائر نفت و گاز اهمیت بسیاری دارد. در این منطقه سکوی نیمه شناور امیرکبیر نصب شده است.

مدیرعامل شرکت نفت خزر و مشاور وزیر در امور منابع انسانی از مذاکره با شرکت‌های مختلف برای توسعه منابع هیدروکربوری خزر خبر داد و گفت: با شرکت‌هایی که دانش و تکنولوژی حفاری در آب‌های عمیق را داشته باشند و بتوانند از اکتشاف تا تولید فعالیت کنند مذاکره می‌کنیم. شرکت‌های مختلف بین‌المللی نیز در این زمینه اظهار علاقه کرده‌اند که کشور نروژ یکی از این شرکت‌ها است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی