English

وزیر جهاد کشاورزی

برخی عقده حقارت دارند/مسئولیت بگیرید اما آمار دروغ به مردم تحویل ندهید

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه برخی از افراد در ستادهای انتخاباتى تپیده شدن و اطلاعات نادرستی را به مردم القا مى کنند گفت:آمارها و اطلاعاتی که گمرک اعلام می کند خودش گواه است که این دولت چه کرده است.

برخی عقده حقارت دارند/مسئولیت بگیرید اما آمار دروغ به مردم تحویل ندهید

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، محمود حجتی در اولین همایش ملی مراکز جهاد کشاورزی دهستان با بیان اینکه در چند سال گذشته با تمام محدویت هایی که در خط مقدم جهاد کشاورزی وجود داشت توانستیم اقداماتى را انجام دهیم گفت:دغدغه امام راحل بعد از انقلاب این بود که بتوانیم مردمان کشورمان نان تولید خودمان را بخورنند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره اینکه در زمان ریاست جمهوری آقاى خاتمى توانستیم در تولید گندم خودکفا شویم افزود:سال گذشته با لطف خداوند کشورمان در تولید گندم خود کفا شدیم تا جایی که سال گذشته شب عید ذخیره گندم کشور به ٨.٥ میلیون تن رسیده است و ما به دنبال صادرات مازاد تولید گندم هستیم و خوشبختانه کارهایی در این زمینه انجام شده است.

حجتی عنوان کرد:برخی ما را واردات چی می‌نامند و می‌گویند واردات از تولید سبقت گرفته است در حالی که سال 92  تراز تجاری کشور منفی 8.1 میلیارد دلار بوده است که در سال 95 به مثبت 3.09 رسیده است یعنی بیش از 5 میلیارد دلار تولید جایگزین واردات شده است. این لقب را باید به کسانی بدهند که با آمارسازی کلاه سر مردم گذاشتند.

وی به گفتگوى یکی از وزرا دولت قبل اشاره کرد و گفت:در دولت گذشته وزیری در گوشه ستاد برخی خزیده اند  همان شخص در مصاحبه ای با روزنامه ایران اعلام کرده بود که در آن زمان برای تامین نیاز داخلی کشور مجبور بودیم اقدام به واردات کنیم و برای آن درصدد گرفتن مجوز از مقام معظم رهبری برآمدیم، چرا که در کشور آرد موجود نبود و اگر گندم وارد نمی کردیم این بحران به وجود می‌آمد؛ بنابر این برای آن ستاد بحران تشکیل دادیم و زمانی که کشتی ها به مرزهای ایران نزدیک می‌شدند با یک قایق موتوری به سرعت به آنها نزدیک می شدیم تا نمونه برداری ها را قبل از رسیدن کشتی به ساحل انجام دهیم، چراکه باید بلافاصله به محض ترخیص از گمرکات به کارخانه‌ها می‌فرستادیم و در واقع در آن ایام17 -18 استان بودند که موجودی گندم آنها کمتر از هفت روز بود اما در واقع نباید کمتر از سه ماه باشد. البته این صحبت های من نیست بلکه وزیر بازرگانی دولت گذشته این اظهارات را مطرح کرده است و ما را به چه چیزهایی متهم می‌کنند.

حجتى با بیان اینکه برخی عقده حقارت را دارند ادامه داد:برخی با این شرایط به وجود آمده ما را به واردات چی متهم می‌کنند، باید به آنها گفت که اگر می‌خواهید مسئولیت بگیرید چرا دروغ می گویید این که کشور با چه مشکلاتی روبرو بود و امروز بر اساس آمار گمرک و دیگر اعداد و ارقام که جزو آمارهای رسمی کشور است چه وضعیتی دارد بر همه روشن است و خودتان گفتید که در گندم چه اتفاقی افتاد و این در حالی است که ایران امروز بیش از نیاز خود گندم تولید کرده و دنبال بازار صادراتی است و شب عید سال گذشته هشت و نیم میلیون تن گندم مازاد ذخیره وجود داشتیم و در حال حاضر دنبال صادرات هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی توضیح داد:ما هنوز کارهای زیادی است که انجام نداده ایم وخیلی کارها هنوز مانده اما در مسیر درست داریم قرار داریم .

حجتی به اقدامات انجام شده در دولت پرداخت و گفت: در سال 92 کل پولی که برای خرید چغندر به کشاورزان پرداخت شد 400 میلیارد تومان بود که این رقم در سال 95 به هزار و 800 میلیارد تومان رسید که این نشانه افزایش تولید است با این وجود سطح زیرکشت ما تغییری نکرده است. از طرفی شکر مملکت در سال 84،‌ سیصد و 3 هزار تن و در سال 82، 316 هزار تن وارد شده بود و  از مهر سال 84 که دولت نهم آمد تا اردیبهشت 85، 5 بار تعرفه واردات شکر تغییر می‌کند و به A تومان می‌رسد تا این تعرفه به صفر تنزل کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی