English

سیف عنوان کرد

پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی تسهیلات برای بخش‌های مختلف اقتصاد

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه سال قبل نظام بانکی ۵۴۸ هزار میلیارد تومان به بخش‌های مختلف اقتصادی تسهیلات پرداخت کرد، اظهار کرد: حتماً در سال آینده در ارایه تسهیلات به اقتصاد، افزایش ۳۰ درصدی را پیش‌بینی کرده‌ایم.

پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی تسهیلات برای بخش‌های مختلف اقتصاد

به گزارش خبرگزاری موج، ولی‌الله سیف صبح امروز در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران به بیان برنامه‌های بانک مرکزی برای پیشبرد اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۶ پرداخت و خاطرنشان کرد: نظام بانکی در سال ۱۳۹۵ عملکرد بسیار درخشان و مثبتی داشت و از جمله نمونه‌های اقدامات این بخش تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط بود که توانست خیلی بیشتر از اهداف تأمین شده در این زمینه عمل کند.

وی اظهار کرد: نظام بانکی همچنین در گسترده کردن و تعمیم دادن مقوله اشتغال و تحرک اقتصادی به سراسر کشور نقشی بسیار جدی ایفا کرد.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تحرک بخشی صنعت و حمایت‌های نظام بانکی از این بخش، گفت: شاید بخش عمده‌ای از رشد اقتصادی ۹ ماهه کشور که در ‌آذرماه سال قبل ۱۱.۶ درصد اعلام کردیم مربوط به بخش نفت بوده است، اما بر اساس آمار بخش صنعت نیز فصل به فصل با رشد بیشتری مواجه بوده و این نشان دهنده جهت‌گیری درستی است که در نظام بانکی کشور هم صورت گرفته است.

سیف وجود تنگناهای مالی و تسهیلاتی را از جمله مشکلات اساسی نظام بانکی کشور عنوان و خاطرنشان کرد: بانک مرکزی در حال حاضر با دقت در مصرف منابع محدود در حال حل این مشکل است. تلاش در جهت تخصیص بهینه منابع می‌تواند اثربخشی بیشتری ایجاد کند و بهره‌وری منابع و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده را نیز افزایش دهد.

وی تأکید کرد: به همین دلیل تفکر فعلی که نتیجه موفقی نیز درسال ۱۳۹۵ داشته است را درسال ۱۳۹۶ ادامه خواهیم داد.

رئیس کل بانک مرکزی تمرکز بیشتر بر اصلاح ساختارهای مالی و درآمدهای نظام بانکی کشور را از جمله اهداف نظام بانکی عنوان و خاطرنشان کرد: نظام بانکی باید بتواند خود مشکلات درون خود را برطرف کند. در همین زمینه نظام بانکی دو مشکل دارد، یکی عدم تعادل در درآمدها و هزینه و دیگری عدم تعادل در دارایی و بدهی که دولت برای هر دوی این مشکلات برنامه‌هایی دارد.

وی گفت: با اقداماتی که سال گذشته انجام شد در سال گذشته از جمله افزایش سرمایه بانک‌ها و با توجه به اینکه این اقدامات در سال جاری نیز به صورت گسترده‌تری در دستور کار قرار دارد مطمئن هستم که در مسیری که می‌رویم نظام بانکی در شرایط بسیار بهتری قرار خواهد گرفت و می‌تواند توانمندی بیشتری را در حمایت از فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های تولیدی انجام دهد.

سیف با تأکید بر اینکه ارایه خدمات نظام بانکی به اقتصاد کشور متوقف نمی‌شود، ادامه داد: ارایه خدمات نظام بانکی به اقتصاد با تجربه سال قبل استمرار می‌یابد. سال قبل ۵۴۸ هزار میلیارد تومان در نظام بانکی به بخش‌های مختلف اقتصاد تسهیلات دادیم که حتماً در سال جاری برای این تسهیلات ۳۰ درصد افزایش را پیش‌بینی می‌کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در سال جاری جهت‌گیری‌های خاصی برای دسترسی به اهداف اقتصاد را نیز دنبال خواهیم کرد، گفت: در سال جاری علاوه بر افزایش تسهیلات به اقتصاد، جهت‌گیری‌های خاص برای اهداف ویژه که تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط بود را نیز دنبال خواهیم کرد.

 سیف همچنین با اشاره به جزئیات جلسه امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: تمرکز اصلی جلسه امروز بر پیشنهاداتی بود که وزارت کار و تعاون در رابطه با راه‌های حمایت موثرتر از اشتغال در کشور مطرح کرد. وزارت کار ایده‌هایی برای شکل دادن و ایجاد انسجام در طرح خود دارد و با تک تک دستگاه‌ها نیز جلساتی در این زمینه برگزار کرده‌اند.

وی در پایان گفت: با توجه به نام‌گذاری سال ۱۳۹۶ به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، ‌ تولید و اشتغال، ‌ باید با جهت‌گیری برای ایجاد اشتغال بیشتر به سمت یک سری تولیدهای ویژه و خاص نیز برویم تا بتواند جنبه ایجاد اشتغال قوی‌تری داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه