English

با حمایت و مشارکت فولاد مبارکه انجام شد؛

آغاز عملیات احداث مرکز داده و پژوهش و نوآوری ایریسا

مهدی کشمیری ادامه داد: فولاد مبارکه میتواند با حضور فعالانه خود، نقش ویژه‌ای را در رشد و توسعه شرکتهای خصوصی فعال در عرصه فولاد مستقر در این شهرک داشته باشد.

آغاز عملیات احداث مرکز داده و پژوهش و نوآوری ایریسا

به گزارش خبرگزاری موج، در این مراسم رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در سخنانی بر ضرورت فعالیت بیشتر شرکت های فولادی به ویژه شرکت فولاد مبارکه در این شهرک تأکید کرد و گفت: شرکت فولاد مبارکه در راه‌اندازی و شکل گیری این شهرک نقش به سزایی داشته و خواستار ادامه این همکاری‌ها و تقویت روابط پژوهشی و اقتصادی بین شهرک علمی و تحقیقاتی و شرکت فولاد مبارکه هستیم.

مهدی کشمیری ادامه داد: فولاد مبارکه میتواند با حضور فعالانه خود، نقش ویژه‌ای را در رشد و توسعه شرکتهای خصوصی فعال در عرصه فولاد مستقر در این شهرک داشته باشد.

وی در این جلسه ایده راه‌اندازی پارک تخصصی در حوزه فولاد را مطرح کرد و گفت: در صورت همکاری و مساعدت فولاد مبارکه و راه‌اندازی این پارک، توسعه قابل توجهی در عرصه صنعت و فولاد کشور ایجاد میشود.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در ادامه به معرفی اجمالی این شرکت پرداخت و بیان کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان نخستین پارک و مرکز رشد در کشور شناخته شده و در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰ شرکت بزرگ و کوچک با اشتغال ۶ هزار نفر در این مجموعه به صورت مستقل در عرصه های پژوهش و اقتصادی دانش بنیان مشغول به فعالیت هستند.

وی توجه به مباحث اقتصادی را رویکرد نخست این شهرک عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه بخشی از فعالیتهای این شهرک در عرصه پژوهشی و تحقیقاتی است، اما عمده فعالیت آن در زمینه اقتصادی با تکیه بر نیروی انسانی متخصص، خلاق و نخبه است.

کشمیری از گردش مالی ۱۵ هزارمیلیاردی این شهرک خبر داد و بیان کرد: طی دو سال گذشته ۲۵ نفر از اعضای هیئت وزیران از این مجموعه بازدید کرده‌اند و عملکرد این شهرک مورد تحسین تمامی مسئولان داخلی و خارجی بازدیدکننده قرارگرفته است.

کشمیری در ادامه سخنان خود از حضور شرکت ایریسا در این شهرک به منظور تأسیس مرکز داده و پژوهش و نوآوری ایریسا استقبال و اظهار امیدواری کرد که این مرکز به زودی به بهره برداری رسیده و خدمات آن در حوزه فولاد، توسعه و شکوفایی صنعت را به همراه داشته باشد.

در ادامه این مراسم مدیرعامل شرکت ایریسا نیز از همراهی شرکت فولاد مبارکه در مشارکت در اجرای این پروژه عظیم تقدیر و تشکر کرد و با بیان اینکه تأسیس این مرکز در سالهای گذشته با تأخیر همراه بوده اظهار امیدواری کرد با حمایت و مشارکت شرکت فولاد مبارکه این پروژه طی دو سال آینده به بهره برداری برسد.

محمد طاهری هدف از راه اندازی این مرکز را ایجاد زیرساخت سیستمهای فناری اطلاعات فولاد مبارکه، ارائه خدمات فناوری به شرکتهای عضو و مشتریان، استقرار مرکز داده و پشتیبان فولاد مبارکه، توسعه و ارائه خدمات فناوری با رویکرد پردازش اطلاعات، سرمایه گذاری با هدف صرفه جویی در هزینه های فناوری اطلاعات گروه و ایجاد فرصتهای شغلی و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی عنوان کرد.

وی اجرای این پروژه را در پنج فاز کاری عنوان کرد و گفت: این پروژه در مساحت ۱۳۰۰ مترمربع در دوطبقه با ظرفیت اسمی ۱۳۲ رک تجهیزاتی و با هزینه ۳۰ میلیارد ریال در مدت دو سال به بهره برداری خواهد رسید.

طاهری در تشریح مزایای اجرای این طرح بیان کرد: از جمله مزایا و فرصتهای ایجاد شده تأسیس این مرکز داده میتوان به ایجاد درآمد ۵ تا ۷ میلیارد ریالی از محل ارائه خدمات، تحقق استراتژی فولاد مبارکه در زمینه های مختلف، ایجاد ۱۵ فرصت شغلی مستقیم و ۱۰۰ فرصت شغلی غیرمستقیم، توسعه کاربردی بر مبنای تکنولوژی و ایجاد فرصت برابر برای دانشجویان و بهره گیری از دانش و تخصص اندیشمندان در زمینه های مرتبط اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه