English

مدیرعامل فولاد مبارکه در برنامه رادیو جوان: به داشتن چنین همکارانی در فولاد مبارکه بر خود می‌بالم

مدیرعامل فولاد مبارکه تصریح کرد: در آن زمان با انتخاب نیروهای مناسب و آموزشهای داخل و خارج کشور این مجموعه با ظرفیت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بود و امروز به ۷ میلیون ۲۰۰ هزار تن ظرفیت انواع محصولات تخت شامل ورقهای گرم، سرد، قلع اندود و رنگی دست یافته است.

مدیرعامل فولاد مبارکه در برنامه رادیو جوان: به داشتن چنین همکارانی در فولاد مبارکه بر خود می‌بالم

به گزارش خبرگزاری موج، در این برنامه دکتر بهرام سبحانی در بیاناتی به معرفی جایگاه فولاد مبارکه و نقش تلاشهای کارکنان جوان و کوشای این شرکت پرداخت و ابراز کرد: فولاد مبارکه بهترین کارکنان را دارد و من به داشتن چنین همکارانی در شرکت بر خود میبالم و از زحمات یکایک آنان تقدیر و تشکر مینمایم.

وی با اشاره به آغاز ساخت شرکت فولاد مبارکه در دهه ۶۰ یعنی در زمانی که کشور درگیر جنگ تحمیلی بود، افزود: در آن زمان به موازات جبهه جنگ، جبهه دیگری به نام صنعت ظهور کرد که در آن هنگام همکاران ما در شرکت فولاد مبارکه که بسیاری از آنها اکنون بازنشسته شده‌اند، در این امر مشارکت داشتند و با سختی‌ها و مشکلات زیاد در زیر بمباران‌های هوایی دشمن توانستند ساخت این کارخانه را در یک زمان قابل قبول و با توجه به آن شرایط به پایان ببرند و در اوایل دهه ۷۰ به بهره‌برداری برسانند.

مدیرعامل فولاد مبارکه تصریح کرد: در آن زمان با انتخاب نیروهای مناسب و آموزشهای داخل و خارج کشور این مجموعه با ظرفیت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بود و امروز به ۷ میلیون ۲۰۰ هزار تن ظرفیت انواع محصولات تخت شامل ورقهای گرم، سرد، قلع اندود و رنگی دست یافته است.

وی افزود: گروه فولاد مبارکه از بخشهای متعددی تشکیل شده است که بزرگترین آنها فولاد هرمزگان در بندرعباس با ظرفیت ۱.۵ میلیون تن، مجتمع فولاد سبا با ظرفیتی که با توسعه آن به ۱.۶ میلیون تن میرسد و امروز در آستانه راه‌اندازی واحدهای توسعه آن هستیم. مجموعه فولاد سفیددشت که در حال ساخت است که فاز اول آن راه‌اندازی شده و فاز بعدی در حال ساخت است. شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، ورق گالوانیزه کاشان، مجموعه گندله‌سازی و کنسانتره معادن سنگان در استان خراسان مجموعه‌هایی هستند که با اتکا به همین نیروهای داخلی فعال بوده و روز به روز بر اقتدار و توان فولاد مبارکه افزوده‌اند.

سبحانی با بیان اینکه همه این سرمایه‌گذاری‌ها در سالهای گذشته انجام شده است، تصریح کرد: به یاری خداوند در سال ۹۶، همه این ظرفیت به بهره برداری میرسند و ظرفیت گروه فولاد مبارکه را به بیش از ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن ارتقاء میدهد.

وی تاکید کرد: در فولاد مبارکه برنامهها در راستای اقتصاد مقاومتی برنامهریزی و عملیاتی میشود، بهطوریکه افزایش ظرفیت از ۲.۴ میلیون تن در سال ۱۳۷۰ و رسیدن به بیش از ۱۰ میلیون تن دقیقا تولید پایدار و اشتغال را در پی داشته؛ اینکه در گروه فولاد مبارکه به طور مستقیم و غیرمستقیم بالای ۳۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است و با طرحهای توسعه‌ای که امسال در مدار تولید قرار میگیرند، از این رقم هم بالاتر میرویم، این امر مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی است که در فولاد مبارکه عملیاتی و به بار نشسته است.

مدیرعامل فولاد مبارکه در بخش دیگری از سخنان خود به رویکرد بومی‌ سازی در فولاد مبارکه اشاره کرد و گفت: یکی از تعاریفی که در اقتصاد مقاومتی مطرح شده، این است که اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر باشد، به‌ گونه‌ای که در مقابل تهدیدهای خارجی آسیب پذیر نباشیم؛ فولاد مبارکه با بومی سازی و ساخت داخل کردن تجهیزات، نیازهای خود اعم از کالاهای مصرفی و قطعات یدکی را تأمین کرده و با همین مسیر بهپیش میرود.

سبحانی افزود: وقتی صحبت از تولید و توسعه میشود، منظور توسعه پایدار و توسعه‌ای است که ضمن ایجاد اشتغال، درآمد و تولید ناخالص ملی بتواند در حفظ و نگهداری محیط زیست نیز مسئولیت پذیر و تأثیرگذار باشد که خوشبختانه فولاد مبارکه در این راستا با سرمایه گذاری قابل توجه و کنترل آلاینده‌ها، نصب فیلتر در خطوط مختلف و ایجاد ۱۶۰۰ هکتار فضای سبز گام ارزندهای در این خصوص برداشته است، در عین حال باوجود افزایش تولید و اجرای طرحهای توسعه و استفاده از پساب و آبیاری قطرهای در راستای حفظ منابع آبی اقدامات ارزندهای داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در رویکرد مدیریت فولاد مبارکه در ابتدای هرسال یک برنامه کلان تعریف میشود و مابقی برنامه ها ازجمله توسعه ها، افزایش تولید و اشتغال زایی در آن هدف پیاده سازی میشود. به نحوی که ظرفیتهای برنامه ریزی شده که از سالهای قبل تدارک دیده شده بود، از اوایل امسال مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل فولاد مبارکه اضافه کرد: به خاطر داشته باشیم در صنعت فولاد اینگونه نیست که امروز یک کارخانه یک میلیون تنی راه اندازی شود و با همان ظرفیت یک میلیون تن نیز به کار خود ادامه دهد. این کار یک منحنی چندساله دارد به نحوی که امسال هدفگذاری فولاد مبارکه این است که سرمایه گذاریهای گذشته در جهت افزایش ظرفیتهای گروه فولاد مبارکه به بهره برداری کامل برساند.

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه در راستای اقتصاد مقاومتی توجه زیادی به پاسخگویی به نیاز بازار داخل داشته است، به همین منظور به طور متوسط در هر دو تا سه ماه، یک محصول جدید را برای پاسخگویی به نیاز داخل و قطع وابستگی و واردات رونمایی میکند، در همین راستا بنا را بر آن گذاشته ایم که این روند را در سال ۹۶ نیز با سرعت بیشتری ادامه دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه