English

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

دولت در بخش آب ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ دولتی به اندازه دولت تدبیر و امید در بخش آب سرمایه گذاری نکرده است.

دولت در بخش آب 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرد

به گزارش خبرگزاری موج، علیمراد اکبری در آیین بهره برداری متمرکز از پنج هزار هکتار سامانه نوین آبیاری استان سمنان در فرمانداری شاهرود افزود: این سرمایه گذاری ها در حالی انجام شده که دولت به خاطر تحریم های ظالمانه دشمنان برای تامین اعتبار به شدت زیر فشار بوده است.

اکبری ادامه داد: در سال های 94 و 95 دولت در بخش آب 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرد که در تاریخ کشور بی سابقه است.

وی گفت: پارسال هم 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی و 240 میلیارد تومان از بودجه عمومی دولت در بخش آب هزینه شده است.

اکبری به توسعه سامانه های نوین آبیاری در کشور اشاره کرد و گفت: در بسیاری از استان ها از جمله استان سمنان روش های آبیاری تحت فشار گسترش یافته است و دولت نیز برای این کار اعتبار های بسیار خوبی پیش بینی کرده به طوری که به هر میزان که کار انجام شود، اعتبار لازم تخصیص می یابد.

وی کم آبی کشور را مساله تازه ای ندانست و ادامه داد: در دهه گذشته کشور با خشکسالی روبرو بوده ، بنابر این باید با این وضعیت باید سازگار باشیم.

اکبری گفت: با همه این مشکلات، به خاطر ظرفیت های بسیار خوبی که کشور دارد، می توانیم به تولید قابل قبولی در بخش کشاورزی دست یابیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزایش تولید در واحد سطح را سیاست کلی کشاورزی کشور خواند و گفت: افزایش افقی یا افزایش زمین های کشاورزی در کشور متوقف شده و سیاست بر این است که تولید محصولات در واحد سطح افزایش یابد.

اکبری به برخی کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: دو استان گیلان و مازندران از برخی کشورهای اروپایی که در تولید محصولات کشاورزی در جهان دست بالایی دارند، بزرگتر هستند و میزان بارندگی آن ها هم از این کشورها بالاتر است.

وی اضافه کرد: از طرفیت هایی که در کشور داریم باید اصولی استفاده کنیم تا در تولید محصولات کشاورزی خودکفا شده و حتی صادرات نیز داشته باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در دولت تدبیر و امید میزان بهره وری از آب در بخش کشاورزی رشد یافته و از 9دهم کیلوگرم در متر مکعب آب به 1.2 کیلوگرم افزایش یافته است اما تا رسیدن به 2.5 کیلوگرم باید تلاش های بیشتری شود.

وی گفت: این آمار اکنون در استان کردستان به 2.2 کیلوگرم رسیده است.

وی ظرفیت استان سمنان را نیز مطلوب خواند و گفت: با برنامه هایی که در سال های گذشته انجام شده، امید است این استان بتواند در بهره وری به درجه های بالایی برسد.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: خودکفایی در تولید گندم یکی از موفقیت های دولت تدبیر و امید است به طوری که پارسال 14 میلیون تن گندم در کشور تولید شد و 11 میلیون تن گندم مازاد برنیاز خریداری گردید و اکنون نیاز یک سال کشور ذخیره سازی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی