English

از ۲۵ اسفند تا ۸ فروردین؛

ناوگان ریلی یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر نوروزی را جابجا کرد

‌ رئیس هیات مدیره راه آهن گفت: از 25 اسفندماه تا هشتم فروردین ماه 96 بیش از یک میلیون و 200 هزار مسافر از طریق راه آهن جابجا شدند.

ناوگان ریلی یک میلیون و 200 هزار مسافر نوروزی را جابجا کرد

به گزارش خبرگزاری موج از وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی گفت: آمار جابجایی مسافر تا پایان روز نهم فروردین ماه به بیش از یک میلیون و 290 هزار نفر می رسد که رشد چهار درصدی نسبت به سال قبل را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه پارسال 350 واگن مسافری فرسوده از ناوگان حمل و نقل ریلی کشور خارج شد، افزود: استقبال از سامانه حمل و نقل ریلی در سفرهای نوروزی امسال، بسیار مطلوب بوده است.

رسولی بیان کرد: در سال 95 افزون بر ٤٠.٤ میلیون تن بار توسط خطوط ریلی کشور جابجا شد که این، یک رکورد بی سابقه در سامانه حمل و نقل ریلی بوده و یک موفقیت بسیار ارزشمند برای حمل و نقل ریلی کشور به شمار می رود.

وی در ادامه با قدردانی از توجه و نگاه ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مقوله حمل و نقل ریلی کشور افزود: برای توسعه حمل و نقل ریلی، مصوبات بسیار خوبی تصویب شده که نویدبخش توسعه سریع این صنعت خواهد بود.

رسولی گفت: نگاهی به چند سال گذشته حمل و نقل ریلی نشان می دهد یک عقب افتادگی تاریخی، در این حوزه اتفاق افتاده و نگاه غالب، سبب طراحی ایستگاه ها در خارج از شهرها شده بود.

وی اضافه کرد: در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا، چندین ایستگاه در درون شهرها طراحی می شود و زندگی مردم با این صنعت عجین شده است که برای طراحی ایستگاه ها در درون شهرها، برنامه ریزی شده و علاوه بر این، بی توجهی به ابعاد فرهنگی و اجتماعی ایستگاه ها نیز وجود دارد که در این زمینه نیز برنامه ریزی صورت گرفته است.

رسولی افزود:گردشگری و برنامه های فرهنگی مناسب در حوزه راه آهن نیز، هدف گذاری شده و فعالیت های این حوزه نیز پررنگ تر می شوند؛ به نحوی که چند طرح مهم نیز در این خصوص در دست اقدام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه