English

بزرگترین مرکز تکثیر پرورش ماهیان گرمابی و سردابی ورامین - پیشوا به بهره برداری رسید

بزرگترین مرکز تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی و سردآبی جنوب شرق استان تهران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا به بهره برداری رسید.

بزرگترین مرکز تکثیر پرورش ماهیان گرمابی و سردابی ورامین - پیشوا به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا در حاشیه برگزاری مراسم بهره برداری از این مرکز پرورش ماهی گفت: مرکز پرورش و تکثیر ماهیان گرمابی و سردآبی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین - پیشوا با ظرفیت تولید سالانه یکصد تن ماهی در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی احداث شده است.

حسینعلی شیبانی افزود: فاز نخست این طرح با 2 حوضچه 8 ضلعی با قطر 8 متر، به صورت نیمه مدار بسته با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال احداث شده است.

وی گفت :هر یک از حوضچه ها با حجم یکصد متر مکعب با سیستم پرورش متراکم می تواند تا 50 کیلو گرم در هر متر مکعب ماهی پرورش دهد.

وی اظهار کرد: در فاز اول این مرکز پرورش ، با استفاده از حوضچه بیوفیلتر و نیز بهره گیری از دستگاه تزریق ازن، ضمن حذف آمونیاک تولید شده توسط ماهیان و حذف عوامل بیماری زا، آب خروجی مجدداً به حوضچه ها بازگردانده می شود و 90 در صد آب ورودی حوضچه ها از این طریق تأمین می شود.

رئیس واحد ورامین – پیشوا میزان تولید سالانه فاز نخست این طرح را 20 تن در سال طی 2 دوره پرورش اعلام کرد.

شیبانی گفت: در فاز دوم این طرح با افزودن هشت حوضچه ، امکان تولید تا سقف یکصد تن در سال فراهم می شود.

وی بیان کرد: با افزودن درام فیلتر ساخته شده در این واحد دانشگاهی و نیز تصفیه آب ، علاوه بر افزایش سقف تولید، میزان مصرف آب به شدت کاهش خواهد یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه