English

رئیس اداره تعاون آران و بیدگل:

نرخ بیکاری در آران و بیدگل به ۵ درصد می‌رسد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه جمعیت فعال آران و بیدگل 40هزار نفر تخمین زده می شود، گفت: نرخ بیکاری در آران و بیدگل به 5 درصد می‌رسد.

نرخ بیکاری در آران و بیدگل به 5 درصد می‌رسد

به گزارش خبرگزاری موج، مرتضی رحیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، وسعت محدوده شهرستان آران و بیدگل و تعدد واحدهای کارگری را از جمله مشکلات موجود برای نظارت بر وضعیت اشتغال معرفی کرد و اظهار داشت: به خاطر این مسائل برخی کارگران علی رغم اشتغال از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل پایین بودن دستمزدهای کارگری را یکی از عوامل این اتفاق دانست و افزود: با وجود رشد 48 درصدی استفاده از بیمه بیکاری در آران و بیدگل نسبت به سال گذشته، نمی توان این آمار را دلیلی بر رشد بیکاری در شهرستان توصیف کرد.

وی ضمن تشریح نرخ بیکاری آران و بیدگل خاطر نشان کرد: آماری که از سوی اداره تعاون، کار و رفاه احتماعی به عنوان آمار بیکاری به شمار می‌آید از کارجویان ثبت نام شده در واحدهای کاریابی است.

رحیمی تعداد افراد کارجو را بیش از هزار و 300 نفر عنوان کرد و تصریح کرد: این تعداد از کل جمعیت فعال شهرستان آران و بیدگل که حدود 40 هزار نفر تخمین زده می‌شود، به عنوان کارجو ثبت نام کرده‌اند که بر این اساس نرخ بیکاری نزدیک 5 درصد می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل نوسانات بازار کار متناسب با فصول سال را یکی از دشواری‌های اعلام نرخ قطعی بیکاری در این شهرستان اعلام کرد و افزود: در برخی ایام سال مثل ماه رمضان یا بهمن و اسفند، نوساناتی در بخش کار آران و بیدگل رخ می‌دهد که فکر نمی کنم در هیچ شهرستان دیگری مشابه داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه