English

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

استفاده از تجارب موسسه کره‌ای در مدیریت روسازی راه ها

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به بهره گیری از تجربیات کره جنوبی، گفت: دو کشور، زمینه‌های کاری مشترکی مانند حمل‌ و نقل، معماری و ساختمان دارند.

استفاده از تجارب موسسه کره‌ای در مدیریت روسازی راه ها

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد شکرچی زاده با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و موسسه فناوری ساختمان و مهندسی عمران کره جنوبی(KICT )، گفت: استفاده از تجربیات کره جنوبی برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان، انجام مدیریت روسازی راه‌ها و صنعتی سازی ساختمان، راه و حمل‌ و نقل بسیار مفید خواهد بود.

وی با اشاره به اهداف امضاء تفاهم نامه با موسسه فناوری ساختمان و مهندسی عمران کره‌ جنوبی اظهار داشت: دو مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و موسسه مذکور، زمینه‌های کاری مشترک متعددی همانند حمل‌ و نقل، معماری و ساختمان دارند.  

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ساختمان‌هایی با مصرف انرژی حداقل، پروژه PMS مربوط به مدیریت روسازی راه‌ها و اجرای ابنیه‌های فنی در سطح جاده‌ها در حیطه کاری موسسه فناوری ساختمان و عمران کره جنوبی قرار دارد و برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی در سال ۲۰۱۶، علاوه بر ارائه خدمات به بخش خصوصی،  بودجه‌ای معادل ۱۳۷ میلیون دلار از دولت خود دریافت کرد.

به گفته وی، از  ۷۲۰ نیروی انسانی فعال در این موسسه ۳۲۰ نفر دارای مدرک دکتری هستند و بخش عمده بودجه آن‌ها نیز از سوی دولت تامین می‌شود؛ از این رو شباهت بسیار زیادی میان این دو مجموعه وجود دارد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به فعالیت‌های موسسه فناوری ساختمان و مهندسی عمران کره‌ جنوبی در حوزه حمل و نقل بیان داشت: تمرکز بر سیستم‌های ایمنی جاده، یکی از مهمترین فعالیت‌های این مجموعه است و علاوه بر بخش حمل‌ و نقل جاده‌ای، فعالیت های گسترده ای در حمل‌ و نقل دریایی انجام می دهند که شباهت زیادی به فعالیت‌های مرکز تحقیقات در وزارت راه و شهرسازی دارد.

شکرچی زاده، همچنین به فعالیت های این موسسه در بخش شهرسازی اشاره کرد و گفت: توجه به مساله کیفیت زندگی در شهرها از سوی این موسسه نیز، با فعالیت های معاونت معماری و شهرسازی تشابه فراوانی دارد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به یکی از بندهای تفاهم‌نامه مبنی بر صنعتی سازی بخش ساختمان، راه و حمل‌ و نقل گفت: این بند در قالب مبحث ۱۱ مقررات ملی ساختمان قرار دارد که محور مهم آن، «مُدولار سازی» است و موجب بهره‌وری و استفاده حداکثری از نیروی انسانی، اقتصادی کردن و افزایش عمر مفید پروژه‌ها می‌شود.

وی افزود: در بخش حمل‌ و نقل نیز، با تاکید بر افزایش بهره‌وری و حرکت به سمت توسعه مدهایی که بتواند متناسب با ظرفیت‌های زیرساخت کشور، افزایش بهره‌وری را همراه داشته باشد، استفاده از فناوری‌های نوین به طور قطع از سوی ما پیگیری می‌شود و از طرفی مد نظر است تا یک توزین متوازن بین مدهای مختلف ایجاد شود.

شکرچی زاده، همچنین به سرعت کره جنوبی در صنعت ساختمان‌سازی پس از وقوع بحران اشاره کرد و گفت: اگر در یک منطقه حادثه طبیعی در ابعاد بزرگی صورت گیرد، می‌توان از تجارب آن‌ها استفاده حداکثری کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه به صورت MOU میان طرفین، زمینه تفاهم اولیه را فراهم کرده و بعدها برای اقدام در خصوص جزئیات، نیازمند عقد قرار داد است.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اولویت‌های این مرکز در ۶ بند منعقد شده در تفاهم‌نامه بیان داشت: استفاده از تجربیات کره جنوبی برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان، به طور حتم در مبحث ۱۹ کاربرد خواهد داشت. همچنین موسسه فناوری ساختمان و مهندسی عمران کره‌ جنوبی در اجرای پروژه PMS دارای تجربه ۱۵ ساله است که استفاده از تجربه آنها برای پروژه مشابه، با سابقه یک‌ساله بسیار مفید خواهد بود و از طرفی موضوع ایمنی راه‌ها نیز در دستور کار همکاری مشترک قرار خواهد گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه