English

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بین‌الملل:

توسعه اقتصادی کشور با رشد ارتباطات بین المللی محقق می‌شود

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بین‌الملل، توسعه اقتصادی کشور را به مثابه دو روی یک سکه دانست که علاوه بر مسائل داخلی در گرو رشد ارتباطات بین المللی است.

توسعه اقتصادی کشور با رشد ارتباطات بین المللی محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، مهدی محتشمی در همایش تبیین دستاورد های انقلاب و دولت تدبیر و امید در جزیره قشم گفت: ما با 15 کشور مرز آبی و خاکی داریم که جایگاه امنیتی، اقتصادی، فرهنگی ویژه‌ای را برای کشور به ارمغان آورده و با روابط موثر بین المللی باید به جایگاه واقعی خود در منطقه و جهان دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه ریزی جامعی انجام شده تا از مجموعه امکانات کشور به خوبی در حوزه ارتباط با جهان به خصوص ارتباط با کشورهای همسایه استفاده شود.

محتشمی با اشاره به مسئولیت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درکمیسیون مشترک اقتصادی همکاری‌ها، اضافه کرد: هفت کشور روسیه، ترکیه، آذربایجان، امارات متحده عربی، مالزی، فیلیپین و اندونزی که جزء کشورهایی هستند که مراودات تجاری بالایی با ایران دارند در این کمیسیون فعال هستند.

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بین‌الملل گفت: ظرفیت ها و توانمندی های استان های کشور در این کمیسیون و سایر مراوادت بین المللی به کشورهای دیگر اطلاع رسانی می شود تا سرمایه گذاری خارجی و همچنین دسترسی به بازارهای جهانی برای انجام صادرات محصولات داخلی تسهیل شود.

وی، هرمزگان را یکی از اولویت های کشور دانست و پتانسیل شیلاتی، کشتیرانی و بنادر استان هرمزگان را از جمله ظرفیت های مهم برشمرد که باید معرفی شود.

محتشمی بیان کرد: یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید، امضای موافقت نامه تعرفه‌های تجاری و پیوستن به اتحادیه اورآسیا  در آینده‌ای نزدیک  با حضور معاون نخست وزیر روسیه در تهران است که تاکنون برای صادرات 25 قلم کالای استراتژیک به این بازار مجوز گرفتیم.

وی، محصولات شیلاتی و خرما را از اقلامی دانست که صادرات آن از استان هرمزگان طبق این توافقنامه بسیار چشمگیر خواهد بود چراکه تعرفه صادرات محصولات شیلاتی به پنج درصد کاهش یافته و تعرفه صادرات خرما به روسیه به صفر رسیده است.

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بین‌الملل گفت: کاهش تعرفه صادرات به بازارهای هدف از جمله دستاوردهایی هست که به جد دنبال می شود تا با سهولت صادرات محصلات داخلی، اشتغالزایی و کارآفرینی در کشور افزایش یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه